elhingsto Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 nå er jeg så sliten etter over en mnd med modnings rier og kynnere hele døgnet og att og fram mellloms sykehuset at jeg orker snart ikke mere!!!!! har 4 cm åpning og er moden så det skulle vell ikke være noen fare og hjelpe meg litt! er igjen5 dager til terminen min! hva tror dere ? er det vært en telefon til føden?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 dette lurer jeg oxo på. hva er egentlig god nok grunn til at de setter igang fødselen?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Ja selvfølgelig gjør de det. Jeg skal be om det i morgen for jeg er dritlei. Jeg er bare i uke 34 da men det gjør ikke meg noe. Nei da, bare tulla. dette er nok individuelt fra sykehus til sykehus, du får ringe å høre. Ikke meninga å erte deg.
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Trur det skal litt til før en setter i gang fødselen. Dei vil jo helst ik gripe inn i noke som naruren sjølv skal ordne oppi. Er som regel sjukelige tilstander og overtid som er kriteria. Men klart dette variere sikkert...:0))
Snart ferdig! FØDEKLAR Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hmm, skulle stå naturen!
Ladybug~N&E Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 jeg blei satt i gang 2uker før termin fordi jeg hadde 3cm åpning. ( babyen var litt liten også, men som legen sa: han ville hatt godt av de to siste ukene i magen min men at når jeg hadde så stor åpning kunne de like gjerne ta vannet)
elhingsto Skrevet 13. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2007 jeg kan jo ringe dem men jeg kommer sikkert bare til å sippe for det gjør jeg jo hele tiden alikevell! ønskar fler svar gjerne noen med erfaring fra før!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Jeg ble lagt inn på sykehuset etter at jeg hadde hatt 1 døgn med maserier. Da var det noe med hjertelyden til babyen de ville følge med på utover natta. Legen røska tak nedi der før jeg skulle legge meg. For hadde ikke hjertelyden blitt bedre i løpet av natta, så hadde de tatt vannet da (tror det var derfor han røska litt). Men det resulterte bare i maserier hele natt, med 5. min .mellom. Men de hadde ingen effekt. Hjertelyden til babyen var bra igjen, å jeg dro hjem med ca. 1 cm. åpning. Men maseriene ga seg ikke. Hverken sovetabletter eller smertestillende hjalp. Men uansett.. Da det gikk på 3. natta uten søvn, så ringte jeg på sykehuset å sa at dem måtte gjøre noe. Ble lagt inn igjen dagen etter å de tok vannet mitt. Det hadde skjedd en del i løpet av natta, slimproppen hadde gått, å jeg hadde større åpning (men ikke mer enn 2-3 cm.). Men det hadde ingen hensikt at jeg skulle være helt utslitt før fødselen, så de hjalp meg i gang ved å ta vannet. Uke 38.. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg ring og sagt at du er sliten.. Si at dem må gjøre noe.. Det gagner vel ingen om du er helt utslitt til din egen fødsel? Jeg var det, å jeg klarte ikke å jobbe med kroppen og riene.. Ikke sikkert det hjelper. Vet ikke om alle sykehus praktiserer likt.. Men verdt et forsøk! Ble langt dette, men lykke til=)
Fia77 og mamma! :) Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Jeg vil tro at de hjelper deg hvis du spør om det. Du er moden, har åpning, straks termin , inn og ut av sykehuset, modningsrier og kynnere hele døgnet... Det må vel være mer enn nok av grunner!!! Var hos jordmor i går og klaga litt på hvor lei jeg er... Hun sa at hvis det var virkelig ille så kunne hun henvise meg til sykehuset,og få satt det i gang. Men hun ville ikke anbefale det, for det beste var om kroppen ordnet opp selv.... Nå er ikke jeg SÅ plaget da, bare veldig lei, så det var ikke aktuelt for min del. Skal klare en stund til. Litt over en uke til termin... Men jeg vil tro du kan få hjelp nå. Ring iallefall og hør!!! Lykke til!!!
2barnsmor Skrevet 14. september 2007 #10 Skrevet 14. september 2007 Jeg ble satt i gang av den grunn at jeg var sliten og hadde 4 cm åpning med nummer 2. Det var en uke over termin men jeg tror de skjønner når nok er nok. Jeg hadde en kjempe fin fødsel som tok 6 timer. Hadde epidural og fikk drypp. Det er verdt å ringe. Det gjorde jeg og da legen sa at hvis du er sliten så skal vi selvfølgelig hjelpe deg da måtte jeg sippe selvfølgelig:=) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå