Gå til innhold

Lystgass??

Irisess 5MA & 4SA lagt på is..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en relativt stor skrekk for nåler og sprøyter. og har da lest hvordan epiduralen og sånt setter *grøss* *auuuuuuu* synes lille meg.

så leste jeg at noen av de som har valgt naturlig fødsel at når de har "gitt" opp at de har fått lystgass etter ønske. og jeg vil jo helst prøve naturlig. får man det på ahus ller ullevål? og hvordan fungerer det?

håper på ett fornuftig svar som kan hjelpe lille rare meg.

:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen kan tvinge deg til lystgass men vil si at det er ikke smertelindrene!det er heller en hjelp til og puste inn og ut som du skal.Dessuten kan den være veldig betryggene pga vi har noe å holde fast ved.

Jeg ble litt fjern i begynnelsen når jeg pustet i den men den hjalp på å bevare roen.

Skrevet

Jeg vet vel at ingen kan tvinge meg og jeg er klar over at det ikke er smertelindring, jeg har pleid å bruke hos tannlegen. men jeg var nysgjerrig på hvordan det fungerer i forhold til under fødsel.

men jeg har så sterk skrekk at jeg så vidt har klart å gå igjennom det obligatoriske gjennom livet. jeg besvimer, blodtrykket går opp og ned som en yoyo, jeg strammer hele kroppen slik at en ikke kan ta sprøyten. så jeg ble jo nysgjerrig på lystgassen da det fungerer fint hos tannlegen.

Skrevet

lystgassen var fin den, hjalp en del på smerten for min del og masse på humøret, epiduralen var heller ikke vond, og jeg er også redd for sprøyter, eneste jeg kjente av den var bedøvelsen de satte først

Skrevet

åja jeg leste feil...:=) fungerte fint for meg vertfall.Jeg kjente smertene like godt men jeg syns det gjor meg litt roligere.Jeg brukte den lite når jeg presset pga jeg ble litt kvalm men skal bruke den neste gang også

Skrevet

alle kan lese feil innimellom =D

Takk for svar :o) Det hjalp veldig og det betyr lystgass here i come =P

men er det noen som vet om det går ann å få det på AHUS, riksen, ullevål, eller aker?

Skrevet

jeg tror alle sykehus har det tilbudet

Skrevet

Lurer på om de ikke har det på ahus, står sikkert på nettsidene deres. Ullevål har.

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med lystgass, syntes jeg hjalp litt på smertene og jeg fikk fokus på noe annet. Bare ikke ta for mye på en gang: kvalm ja.. ;o)

Tror ikke Ahus har, men Ullevål har!

Skrevet

Ahus har IKKE lystgass( tror de får det når det nye sykehuset åpner, men det er vel lenge til). Jeg skal føde på Kongsvinger, og der har de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...