Marit & de 3 knøttene Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Noen som vet hvordan man gjør det?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jepp! Tok en for en uke siden! Først så tar de UL for å se hvor mye fostervann som finnes rundt ungen! Så finner de ut hvor de skal stikke! De steriliserer med en serviett der de skal stikke inn. De stakk ca 5 ca munder navlen hos meg! Under selve prøven så har de på UL hele tiden for å unngå at ungen plutselig skulle finne på å forandre posisjon! De tar en sprøyte med en lang TYNN nål og stikker den inn til livmora! De tar først ut ca 10-15 ml fostervann som de kaster! Det er fordi det ligger igjen DNA fra deg i den! Så trekker de ut ca 15 ml fostervann til! Fra de stikker til de er ferdig så tar de kanskje 1 minutt! Det er ikke vondt å stikke inn nåla! Bare litt ubehagelig! Men husk å ligge HELT rolig mens de tar prøven! Etter prøven så får du beskjed om å slappe av i en stol/ seng i ca 15-20 minutter før du drar hjem! Du skal da ta det helt rolig i 1 døgn framover! La mannen din lage mat og hente ting til deg! Det anbefales vel å holde seg unna sex i 3-4 dager etterpå! Det kan godt hende at du kommer til å få noen kynnere noen dager etterpå, men det er helt vanlig!! Det går så bra atte!! Når er det du skal evnt ta prøve da? Klem!
Marit & de 3 knøttene Skrevet 13. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2007 Ok. Takk for svar. Jeg har ingen time ennå, men vurderer å ta testen. Er ikke redd for nåler så det går nok bra :-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Men kan du kreve en slik test da eller blir du tilbudt?
Marit & de 3 knøttene Skrevet 14. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2007 Hakke peiling. Skal spørre jordmor på neste kontroll tenkte jeg. Noen andre som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå