Gå til innhold

Da har vi vært til lege med stumpen til snuppa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

La inn et innlegg i går om den såre stumpen til jenta mi.

Har vært oppe flere ganger i natt og skiftet bleie og smurt.

Hun har grått hver gang hun har tisset, men det så litt bedre ut på morgenen i dag, etter nattens anstrengelser.

Ringte legekontoret og fikk time på dagen.

Legen hevet øyenbrynene da han fikk se stumpen, og måtte innrømme at hun nok ikke har hatt det nor bra i det siste.

Fikk beskjed om å smøre med hydrokortison krem morgen og kveld, og ellers i løpet av dagen skal jeg smøre med fuktighetskrem.

har handlet inn det jeg trenger og håper nå på rask lindring.

Legen mente at det kan være hun får i seg noe hun ikke tåler.

Takker alle som svarte meg på den forrige tråden for mange gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars lille jenta di, har nok ikke hatt det så greit nei..

Hydrokortison hjelper omtrent med èn gang. Jeg sleit med at jenta mi var rød på tissen,og samme hva jeg smurte på så hjalp det ikke. Prøvde til slutt med hydrokortison,og det hjalp faktisk etter bare èn gang. Etter 3 ganger så var hun helt fin igjen.

Skrevet

2 Lykketroll: takk, det var godt å høre.

Ina er også skikkelig sår på tissen, over alt faktisk, men er bare på stumpen hun har sår da.

Skrevet

Hvor på tissen til den lille jenta de smurte du kremen? Jenta mi er skikkelig sår og rød på innsiden av de ytre kjønnsleppene, kan man smøre hydrokortison der?

Skrevet

Det lurte jeg på også, men nå er jenta mi sår på utsiden, altså på huden, så jeg smurte forsiktig så jeg ikke skulle få det "inni" tissen.

Vet ikke, men ville tro at det ikke skal brukes inni.

Men det er jo bare å spørre på apoteket.

Nå står det på pakningen at kremen ikke skal brukes på barn under 2 år, uten etter samtale med lege.

Og så skal det ikke brukes lenger enn maks 1 uke.

Skrevet

Gir du henne tran? Du skjønner at jenta mi kan ikke få tran for hun blir så fryktelig sår i stumpen av det. Store illrøde felt som ikke går bort uansett hvor mye jeg lufttørker og smører. Med en gang jeg sluttet med tran forsvant det, men da jeg ga noen dager etter for å sjekke om det virkelig var tranen, så kom det tilbake med en gang. Nå når jeg ikke gir tran er hun helt fin! Helsesøster nekter for at tranen kan gi såre stumper, men jeg VET at det ga ihvertfall jenta mi en veldig sår stump. Bare et lite tips!

Skrevet

noen reagerer sånn på jordbær... tomat?

har du spist mye såbt i det siste?

jeg reagerte sånn på papirbleier. når mamma byttet til tøybleier ble jeg helt fin!!

et tips er også å føne rumpa til baby etter vask, før du setter på ny bleie. litt varme øker også blodsirkulasjonen, noe som helbreder sår og eksem! lykke til da!

Skrevet

Takk for det.

Ina har ikke fått tran i det siste, da jeg måtte ut å kjøpe ny flaske i dag.

Jeg har heller ikke spist noe utenom det vanlige, og Ina har i hvertfall ikke det.

Men hun holder på å få tenner, så jeg holder en liten knapp på det jeg.

Har også sluttet å nattamme, får ikke i henne så mye væske som jeg skulle ønske i løpet av dagen, så kan jo være at urinen er litt sterkere enn vanlig.

Skrevet

kan anbefale inotyol salve fåes på apoteket. tok bleieutslett og en sår stump som blødde

Skrevet

den salven har vi alt forsøkt.

Brukte den i en uke uten resultat, og i følge pakningen skal den ikke brukes lenger en det.

Skrevet

Hydrokortison, hvorfor tenkte jeg ikke på det:p

Det har vi også vært innom;)

Og deilig for Ina da siden det er snertestillende effekt i den:)

Skrevet

Ja, dukkemamma, ser ut til at det funker bra.

Har bare smurt i en dag, og det er stor forskjell allerede.

Håper det blir så pass bra at hun kan få lov å dra på svømming igjen på søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...