Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg har blitt bedt om å delta på et kurs på jobben, men det er vanskelig for meg å få barnevakt midt på dagen. Kan de pålegge meg å delta på jobbrelaterte ting i permisjonen? Noen som vet? For min del så er det noe jeg like greit kan ta når jeg er tilbake.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 jeg tror ikke de kan kreve at du skal stille på kurs når du er i permisjon. Synes det høres rart ut om de kan det...men jeg er ikke sikker da...men jeg trodde at har man permisjon så har man permisjon :-)
Bellen^2 Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg tror ikke de kan pålegge deg det. Jeg var inne på lovdata og snuste litt (link: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-20050617-062-012.html&emne=permisjon*&&), men fant ikke noe. Kan jo være at jeg har oversett noe:)
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Kan ikke skjønne at de skal forvente det av deg.. Dessuten er det ikke lov, dersom det er NAV som betaler din lønn i permisjonstiden. Da må det rapporteres inn til NAV og de vil trekke deg for denne dagen, og jobben din må da betale deg for de timene du er på jobb. Sjekket med sjefen min om dette, for de trengte meg til å gjøre en jobb for dem i sommer. Og det ble veldig vanskelig for NAV når det dreide seg om noen få dager.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2007 Takk skal dere ha, jeg synes også det er rart at de ber meg komme inn midt i permisjonen. Da sier jeg nei takk med god samvittighet ;-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Bare å takke nei og si at du gjerne tar kurset når du er tilbake på plass. Kan jo bare hende at de vil at du skal føle deg inkludert selv om du er i permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå