Gå til innhold

Flere som har fått Karpaltunnelssyndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får stadig mer plager med at handa dovner... særlig om natta, da kan det gjøre skikkelig vondt. Er det noen som vet om øvelser eller andre remedier mot dette? ARGH! Fem uker til termin, og det blir bare verre og verre...

Sutrete i dag, ja. Lite søvn, mye jobb. Æsj.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare handa, eller hele armen? Prøvd strekkeøvelser? Hold en og en arm ut til siden, strekk så armen bakover 10 ganger, gjenta 3 ganger på hver arm. Jeg var plaget med at armene sovnet før, og dette er øvelsen jeg fikk fra fysio :)

Skrevet

Det er bare handa foreløpig, men jeg skal forsøke dette. Tusen takk!

Skrevet

Jeg har også fått dette! Trodde jeg hadde pådratt med en massiv senebetennelse for hadde aldri hørt om dette før. Sitter i høyre håndledd og er ikke veldig praktisk. Spurte jordmor om jeg kunne gjøre noe, og hun svarte: "føde"...så er ettersom jeg har forstått ikke særlig mye å gjøre. Ler litt av dette jeg igrunn, sært å få et syndrom i hånden liksom, he he he:) mye rart som skjer med gravide!

Skrevet

Jajajaja, godt å høre det er flere, og det er blitt veldig mye verre i det siste... I natt har jeg kanskje sovet 3 timer.

Hos meg er det spesielt i venstre hånd, og ring, peke og lange fingrene, sovner og prikker og gjør skikkelig vondt, får problemer med å strekke ut hånda.

Eneste som hjelper meg er å gni inne i håndflata og/ eller henge med den vonde hånden ned fra senga...

Det er så vondt, har igjen ca 6 uker...

Skrevet

Ja dette er utrolig irriterende!

Mine fingre "sover" hele tida, de like greit. Umulig å vekke. Men hvis de begynner å gjøre vondt, har det iallfall hjulpet meg å gni fra håndleddet og oppover armen.

Skrevet

jeg har det også sånn hver natt, og litt iløpet av dagen også, men for meg så hjelper det faktisk å legge armen på oppsiden av hodet, legger den på en pute litt sånn på siden av/over hodet, og da går det gjerne over etter et par minutter hvertfall.

har bare 4 dager til termin, det skal bli godt å slippe det der, men det er jo sååååååå verdt det da, jenter;) tenk på premien:)

masse lykke til alle sammen

Skrevet

Jeg sliter også med det, skikkelig plagsomt i sykepleiejobben.. har fått det til å begynne med bare i tre fingretuppene venstre hånd,men nå er det alle fingrene og nesten hele tiden.. måtte av med klokken, uansett hvor mye løsner på armbåndet så hjelper det ikke...

Skrevet

På en måte er dere heldige som ikke har fått dette før på slutten av svangerskapet. Jeg fikk det da jeg var ca 14 uker på vei, smertene og ubehaget økte hele tiden. Til slutt ble det bestemt at jeg skulle opereres - høyre hånd ble operert for 7 uker siden. Har ingen smerter i den men er enda nummen (dette fordi nerven min var skikkelig skvisa). På mandag skal venstre hånd tas. Har vært litt i tvil om jeg skulle operere den nå, har 8 uker igjen til termin. Men pga høyt blodtrykk og muligheten for å utvikle svangerskapsforgiftning kan fødselen skje når som helst. Har fått lungemodningsspøyter for å være klar til en for tidlig fødsel.

Men fant ut at jeg ville operere hånden fordi legene har sagt at plagene med carpal tunnel syndrom ikke vil forsvinne for ca 1-5 mnd etter fødselen. Antageligvis vil en del av smerter/ubehag forsvinne rett etter fødselen men man kan i verste fall gå i flere måneder etter fødselen før følelsene er tilbake i hendene. Så nå håper jeg lille frøkna iallefall holder seg inni magen i 2 uker til - for da er hånden så pass god etter operasjon at den kan nesten brukes fult ut.

Vet at for noen hjelper det med skinner med hendene -det hjalp ikke for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...