Gå til innhold

tips om Amming i Tyrkia? Andre tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise med en ettåring til istanbul... Noe vi bør vite/ tenke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry ass, skjønte ikke helt hva du mente. Tips om amming i tyrkia? Amm som vanlig du;)

Skrevet

har ingen tips om ammingen, men jeg har et praktisk tips.

aldri aldri aldri ta imot noe av noen, selv om de sier at det er gratis - for det er det ikke uansett.

pass godt på pengene deres, og lås inn passene i safe (ganske mye tyverier)

alltid prut ned prisene til selgeren er sur, da har du gjort en god deal.

ta en spiseskje konjakk hver morgen, det holder magen i orden :)

god tur da!

Skrevet

Takk for tips :-)

Når det gjelder amming tenkte jeg mest på slike ting som f.eks. hvor man kan amme og hvor man bør la det være... Kanskje det ikke er helt ok å amme offentlig... Bør jeg gå tilbake på hotellet hver gang?

Skal låse ned passene! Takk for advarselen!

Skrevet

Har ikke vært i Tyrkia, men i mange andre land hvor de er mer puritanske når det gjelder kropp og påkledning enn her i Norge, og det slår meg alltid hvor utrolig avslappet de er med amming. Kvinner som ellers ikke ville finne på å vise noe over knærne eller albuene, ammer i vei hvor som helst og ingen andre bryr seg med det heller.

Skjønner at du lurer, altså. Har selv opplevd rare blikk, men det var på restauranter i Frankrike! Håper tyrkerne er avslappet med det der, det er jo en helt naturlig ting og tyrkiske barn ammes jo også.

Skrevet

Vi var i Tyrkia då småen var 8 mnd. Eg hadde på førehand fått beskjed frå svigers (som vi reiste saman med) at det var UHYRE viktig at eg var diskret, måtte ikkje finne på å amme offentleg, aldri amme i nærleiken av menn, osv.

Men då vi kom dit var det ingen som letta på eit augebryn om eg sat på ein benk og amma. Eg var sjølvsagt så diskret som eg kunne. Eg haddde eit tynt sjal som eg la over puppen/ungen så ingen skulle komme til å få eit lite glimt, og eg amma aldri på restaurant/kafé. På stranda gjekk folk topplause, så der amma eg som eg ville.

Istanbul er vel for så vidt ein såpass stor by at folk er vant med turistar og annan vestleg påvirkning. Eg trur ikkje amminga vil skape problem for deg, men eg ville unngått å amme på restaurantar.

God tur :o)

Skrevet

jeg var i tyrkia når snuppen var 4,5 mnd, og lurte veldig på det med amming. Snakka med en tyrker som jobber i leilighetskomplekset der vi bodde om amming å sånn.. og han bare lo.. "gjør akkurat som du gjør hjemme i norge" sa han.. tyrkia er et muslimsk land, men veldig få som praktiserer det strengt. Så jeg ammet overalt jeg. Ikke noe problem i det hele tatt. også restauranter. Ikke noe pes ;)

Skrevet

Jeg var i Tyrkia i fjor, tror ikke jeg ammet sånn så mange såg det når jeg var ute å spiste og sånn, men når jeg var ute på badestranda ammet jeg. Der lå jo turister toppless så såg ikke på det som et problem

Ammet også på en resturant som det ikke var mye folk på når jeg tenker meg om.

Jeg synest Tyrkia var supert, vennlige folk og deilig mat.

Men vær forsiktig med maten og gikk gi barnet ditt noe som du ikke vet er vasket eller ikke Desserter, egg osv er ikke noe særlig å spise der for barn. Jeg ga jenta våres en liten bit av en dessert og hun ble syk når vi kom hjem stakkars. Så der gjorde jeg en dyrekjøpt erfaring. Men men, hun ble frisk som en fisk veldig fort !

God tur (jeg vil også til Tyrkia, var på Kreta i år og synest det ikke var noe i forhold til Tyrkia!)

Hilsen Tyrkiaelsker !! Mmm.. maten der er himmelsk !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...