lenej :o) Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 har du sterkt immunforsvar, eller svakt? har noen av dere opplevd det er "tøffest" å være mye syk? å ha mye å klage på for å få sympati? eg jobba på kjøkkenet her på sykestua, å alle som jobba der, dem gikk hele tida å klaga hvor dem hadde vondt, å hva som feilte dem. trur dem rett å slett ble litt "syke" av å jobbe med syke... eg har sterkt immunforsvar, det sier legen min og. han sier det ser ut som mini også har fått det. men syntes det var kjedelig å måtte være på skolen alle skoledagene, mens noen fikk "fri" for å være hjemme å være syk. spes når det var min søster.. å eg måtte på skolen...!! men hvorfor er det sånn, med spes eldre damer, at det bare er sykdomsprat på dem? treng dem sympati, for dem ikke får det andre plasser? hmm...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg har ikke vært syk siden 2000 jeg. Hehe... Da hadde jeg omgangen... Aldri forkjøla heller. GLA FOR DET! =D
lenej :o) Skrevet 13. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2007 ja, eg e gla for eg helelr ikke er mye syk nå, mest som sagt, da eg va lita. da var det kjedelig... fikk bronkitt for første gang i mitt liv, da eg gikk gravid med jonah, da sa legen at graviditeten svekket meg litt. så spøkte han med at babyen i magen tok immunforsvaret ifra meg. det viste seg han gjorde det, eller, han fikk det, men eg har det og!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg har ganske dårlig immunforsvar siden jeg er atopiker, sitter nå hjemme med omgangssyken *blæh* Selvfølgelig blir jeg ikke syk for å få mye sympati hehe.. Opplever faktisk å bli sett litt ned på siden jeg er mye syk, folk henger seg veldig opp i det. Det er sikkert pga ditt eller pga datt får jeg høre. Jeg VET jo hvorfor, er fordi jeg er atopiker og det kan jeg ikke noe for slår aldri feil, når jeg har fått et skikkelig anfall med eksem så blir jeg alltid syk uken etter. Kroppen tar mye lettere til seg bakterier o.l. når man har åpne sår.
katlinka Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Jeg har sterkt immunforsvar mener jeg selv... kanskje forkjøla en gang i året, spysyken kan jeg aldri huske å ha hatt.. Eldre er ofte mye syke og prater da gjerne seg i mellom om diverse plager, det opptar dem jo i hverdagen akkurat slik som vi snakker om diverse tv-serier etc. Tror også kanskje mange er redde for helsen og i siste instans døden. Å prate om plager har nok en slags terapuetisk effekt for mange vil jeg tro.
manonym Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Jeg tror jeg har ganske normalt imunforsvar, er sjelden ordentlig syk. Veldig sjelden feber. Men er kanskje en liten hypokonder=) Har "alltid" vondt en eller anne plass, men det har jeg faktisk også, hehe. Liker å få omsorg og ekstra kos og dulling når jeg er syk. Da vi var mindre så lurte jeg meg alltid til å være hjemme fra skolen om jeg kjente en antydning til noe, overbeviste mamma at jeg var kjeeeeempe dårlig! Dette siden jeg aldri var syk, men koste meg maks hjemme=) Ang eldre damer så er det vel ikke så mye som skjer i livene deres, bare sitter å kjenner på hvor de kan ha vondt kanskje? Og at det er stas med litt ekstra oppmerksomhet.
Blue Lady Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Jeg er utrolig mye syk Kyssesyken ødela immunforsvaret mitt for 5 år siden. Siden Mina ble født for 5 uker siden har jeg hatt brystbetennelse, urinveisinfeksjon og forkjølelse Klager sjeldent, hater å få sympati, mange som er mye sykere enn meg!
Blue Lady Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Kjenner meg igjen i det du sier Mami, det er alltid noen (les: mamma, svigermor og svigerfamilie generelt) som tror de vet hvorfor jeg er syk... sikkert fordi du ikke hadde skjerf på i går, fordi du ikke spiser så masse fisk, fordi du...blablabla... Kanskje noen av de har rett av og til, men trenger ikke å gni det inn liksom, gidder ikke å kle meg som en eskimo bestandig bare fordi jeg kan bli syk..
Gjest Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Bra immunforsvar, er nesten aldri syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå