Gå til innhold

Hjelp. Ang feber på baby. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla hadde 38.4 i feber i dag tidlig. Etter frokost hadde det gått opp til 38.6 og hun var skikkelig suttrete og ville ikke sovne når hun skulle ha hvilen sin. Var skikkelig trøtt men klarte ikke sovne. Gav henne en parasett da og så sovnet hun etterhvert. Når hun våknet hadde hun 38.2 og virket litt bedre. Ble etterhvert suttrete igjen og sov litt mer etter lunch. Nå har hun spist middag og blitt enda verre grinete. Sjekket tempen og dem var oppe på 39.1.

Bare klager og suttrer, blunder og kaster hodet fra side til side. Får så vondt av henne. Hun er bare litt små snørrete, og kan ikke se at det skulle være så ille. Men lurer på om det kan være at det kommer et par tenner til. Men det hjelper ikke stort med dentinox heller.

Noen som har noen tips? Hva hadde dere gjort? Vil ikke gi henne parasett nå. Vil heller vente til hun skal legge seg før natten med det. (legger seg halv 7/7 tiden og sover hele natten.)

Hun er 7.5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi ungen paracet om hun har vondt! Annet er barnemishandling.Tenk om du hadde vondt og feber og ikke fikk tabletter før til kvelden?

Tenker hun har vondt i øret. Kjøp nesedråper og drypp nesen det virker forebyggende på forkjøla ører.

Skrevet

Ja men det er jo ikke bra og gi paracet for ofte heller. og hun kommer garantert trenge det for og klara sove etterpå. Derfor vil jeg ikke gi det nå.

Skrevet

Barnemishandling?

Feber er bra for kroppen, det styrker immunforsvaret og betyr at kroppen jobber med baseluskene.

Skrevet

Ville tatt kontakt med lege om du synst allmennetilstanden hennes er dårlig. Ellers så ville jeg gitt paracet igjen, jeg fikk beskjed om at det burde gå 4 timer mellom hver gang du gir.

Ellers ville jeg ha kjøpt saltvannsdråper som jeg hadde gitt.

Er det tenner så prøv med kald bitering eller en klut du har kaldt vann på, som hun kan tygge på

Men jeg ville gitt paracett om det virker som om ungen ikke har det noe bra. Tenk på selv hvordan du har det når du har feber, er ikke så gøy akkurat=)

Lykke til!

Skrevet

Ungen har vondt! Dersom hun kan slippe å ha vondt må det da være best for alle?

Skrevet

Takk for et godt svar. Har vurdert og kontakte lege. Men tente avvente til ikveld eller imorgen. Kan jo som sagt være bare tenner.

Har saltvannsdråper, men hun er ikke tett på noen måte. Bare små snørrete.

Har prøvd og la henne bite på allt mulig. Men uten stort hell.

Siden hun sikkert trenger paracet i 18/18.30 tiden så venter jeg.

Foresten så sovnet hun på armen min nå. Trolig av utmattelse. =(

Håper hun snart er bedre.

Skrevet

Enig med sjiraffen at det ikke er barnemisshandel.

Det er litt heftig og kalle det for det.

Skrevet

Ja, er ikke noe koselig når våres små er syke... Min har akkurat vert det, med feber og oppkast.

Men husk å følg med at hun har flere ordentlig våte bleier. Og få i henne vann. Jeg fikk beskjed om å gi sukkervann eller saft bare for å få i han noe, men da kasta jo han opp i tillegg da.

Håper hun blir frisk snart!

Skrevet

Prøvde og legge henne over i sengen sin da. Men da våknet hun og begynnte og gråte. trives best på armen idag visst nok.

Har fått masse saft idag ja. =) Så det er jo hvertfall bra.

Skrevet

Er enig i at det er litt drøyt å kalle det barnemishandling, men jeg syntes at man kan gi en paracet til visst barnet plages.

Man kan jo gi de paracet 3-4 ganger i døgnet,og om dette bare skjer en sjelden gang, så ser jeg ikke problemet med å gi henne det.

Hun kan jo få både nå og senere i kveld.

Om barnet virkelig plages, så gi henne en paracet til..det hadde i hvert fall jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...