Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes meg!

Junior (4 uker) sovnet litt før midnatt, og våknet kl 02 for mat. Syntes det var litt tidlig, men men. Så våknet han ca 04 igjen, og da syntes jeg i allefall det hadde gått litt vel kort tid. Tok ham i armkroken, og da sovnet han igjen. Hørte han smågrynte litt av og til, og da bare jeg rugget jeg litt på armen. Våknet ikke før 07. Da fikk han mer mat, men jeg var litt trøtt, så jeg la ham i armkroken igjen. Kl 11 våknet jeg! Han sov fortsatt.

Er dette normalt? Merker at han sovner på første forsøk når han får ligge i armkroken, mens hvis han ligger ved siden av meg i senga, blir det mye mer mas med smokking og orming rundt omkring.

Er det trygt å sove med dem i armkroken? Og er det greit å la dem sove så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er så unge, så sover de jo uansett mesteparten av dagen. Han hadde jo sagt fra hvis han ikke ville ligge der lenger. Vi sover også av og til sammen med den lille når han er urolig, tidligere når han var mindre så ville han kun sove sammen med oss hver natt. Lar han ligge langt oppe i sengen, for hvis jeg skulle ha snurret rundt i løpet av natten(noe jeg aldri gjorde), så risikerer jeg i hvertfall ikke å kvele han. Har også sovet med han på sofaen med han i armkroken, gått bra det:-). Man sover mye lettere når en har et lite nurk armene.

Skrevet

Husker da lilleplutt var liten. Han hadde vondt i magen og skrek mye, det eneste som fikk han til å sove var at han fikk sove på magen min. Ikke nå særlig behagelig sovestilling for jeg måtte sitte halveis oppe i sofan. Men når man er i en sånn situasjon sjør man det man kan for å gjøre det bedre for de:)

Skrevet

Det er helt trygt å samsove så lenge hverken du eller mannen røyker, har drukket eller tatt sterke medikamenter som sovemedisiner etc. Jordmødrene og barnepleierne jeg hadde på barsel anbefalte faktisk å ha henne i senga om natta, så det at det er så farlig er bare gamle "regler".

Skrevet

Vet, at det regnes som trygt å samsove, men etter hva jeg husker skal de ha egen dyne. Når han ligger i armkroken blir det jo mye tettere på meg, men jeg passer på å legge dyna mi langt unna ansiktet hans.

Men det var mest det at han sover så mye og så tungt. Merker det på dagen også - når han sover i bæresjalet eller på fanget mitt kan han sove i timesvis, mens når han ligger alene i vogn/seng så sover han mye lettere og jeg må dytte inn smokken ørti ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...