Gå til innhold

HVORDAN skal jeg løse dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt store problem gjelder bursdagsfeiring til mine to stebarn (18 og 14 år)...De har feiret til sin mor, men nå sier svigermor at VI også MÅ lage til feiring hjemme hos oss.

18-åringen er ALDRI her, for hun tåler ikke trynet på meg, noe hun har gitt klar beskjed om flere gang. Jeg har PRØVD å nærme meg, men èn gang sier det stopp.

14-åringen er her annenhver uke, og da går jeg med konstant klomp i magen, spiser nesten ikke - hele livet styres av den gutteen som er bortskjemt, frekk og spydig.

Ser det ut som om JEG har lyst til å stå og bake kaker til to unger som ikke vil vite av hverken meg eller halvsøskenet jeg har i magen?

Har lyst til å rømme hele bursdagsfeiringa......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til din svigermor at det er da for helvete ikke hun som bestemmer hva dere MÅ gjøre. Dere er voksne mennesker og forlanger å bli behandlet som det også. Herlighet, jeg blir så FORBANNET på slike svigermødre!!! Hva sier mannen din da? Hvis han ikke forstår deg og din situasjon, men er en mammadalt, så får du be han om å ta på seg forkle å stelle i stand bursdagsselskap selv!

Skrevet

Dropp hele feiringa du...

vi hadde samme problemet her , men ga til slutt bare faen. når ungene er så store så velger de på en måte ting selv.

og de forstår konsekvensene av at hvis de ikke er hyggelige mot deg , så er ikke du det heller.

ordn bursdag for deg , din man og evt felles barn , så får ungene feire hos morra si.

og hvis svigermora di har så lyst til å feire dagen til barna uten å dra til morra dems , så får svigermora ordne selskap for dem ho da !!!!

mia

Skrevet

Mannen min synes det er ekkelt og vet ikke hva han skal si til familien sin som forventer og bli bedt hit i bursdagsselskap, når jeg kanskje ikke er til stede.

Han SIER han skjønner meg, men siere også at hvis ikke jeg kan gjøre dette for hannes del viser det at jeg ikke er glad i han.....

Skrevet

Med andre ord en mammadalt. Min mann kan også la seg overkjøre av svigermor, så jeg forstår deg godt. Men han kan IKKE si at det viser du ikke er glad i han. Hvis du ikke hadde vært glad i han, hadde du ikke levd i den til tider jævlige situasjonen du lever i. Å si at det viser at du ikke er glad i han, er manipulering (og det har han nok arvet fra moren:)) og det må du ikke godta. Jeg vet ikke hva slags råd jeg kan gi deg, jeg blir ordentlig irritert når jeg leser innlegget ditt, for det minner litt om min situasjon noen ganger. Dominerende svigermødre irriterer meg hundre ganger mer enn vanskelige biomødre. Men vet svigermoren din hvordan det er? Nytter det å prate med henne? Eller er hun en sånn trangsynt svigermor som ikke ser annet enn det HUN mener er rett?

Skrevet

Ingen er nok klar over hvordan mine måneder med hans barn har vært. Og de har, som du beskriver det, vært JÆVLIGE!!! Har gådd ned 5kg på 2 mnd, og et svangerskap er vel ikke rette tidspunktet for å drive og gå ned i vekt på.....

Skrevet

Da kan du jo si at det heller tyder på at det er HAN som ikke er ordentlig glad i DEG siden han ikke lar deg slippe dette. Det er jo for Guds skyld hans barn og hans mor. Nei, vet du hva. Du er bonus i stebarnas liv, og hvis det ikke oppleves sånn for verken dem eller deg, så skal du heller ikke behøve å stå der som en annen velgjører. Be svigermor ta dette opp med far, og fortell at et slikt arrangement kan passe godt sammen med at du tar med deg din egen kropp til et sted hvor du kan hvile ut og spise deg opp.

Du blir utnytta, virker det som. Sett foten ned. Ikke gi deg!

Skrevet

Jeg som ALDRI trodde jeg kom til å møte noen forståelse for dette her. Tusen takk for veldig gode ord fra dere, så slipper jeg kanskje å føle at alt er galt med MEG

Skrevet

Kjære deg - du må aldri tenke at det er noe galt med deg! Jeg håper det løser seg for deg! Lykke til! :-)

Skrevet

Hei!

Er det ikke likestilling og er det ikke HANS barn?Han klarer vel og bestille et par kaker på et bakeri og kjøpe inn noe drikke!Verre trenger det ikke å være!

Er det en selvfølge at DU skal ordne opp fordi du er kvinne, eller??

Hilsen en biomor

Skrevet

Er nå dette her også da og skal sitte der på utstilling med to unger som skal feire SIN dag i MITT hus, og som eier NULL respekt for meg, som gjør dette til en så nedverdigende opplevelse at jeg kjenner NEI, NEI, NEI....dette klarer jeg ikke :-(

Skrevet

hehe...si til svigermor at HUN han lage selskap!

Ikke bry deg...stress til ingen nytte, ikke lag selskap.

Skrevet

Dette skal ikke du løse, dette skal din kjøre ta seg av. Fortell han at mora hans mener at du må lage til bursdagsfest for ungene dine. Få henne til å slutte å mase, enten ved å lage bursdagsfest selv, eller ved å gi grei beskjed om at hun må trå litt mer forsiktig. Ettersom dere er voksne mennesker og har bestemt dere for ikke å stelle i stand bursdag da barna selv ikke ønsker dette.

Eventuellt ta med svigers ut å spise hele familien på bursdagene. Da ser jo gjerne svigers selv hvordan ståa er , og slutter å plage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...