Gå til innhold

Skal lage wok i dag for 1x, noen tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har denna wok panna mi stått nedstøvet i kjøkkenskapet i 4år...

*flau og rødmende*

har kjøpt inn kjøtt i strimler, en pose med wok gr.saker og en pose med sur-søt wok posesaus..

hvordan går jeg frem?

noen gode "tips"?

på forhånd takk...

gleder meg til middag i dag!!! :o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha olje i woken, når den bobler litt så putter du i grønnsakene, når de har putret litt så har du i kjøttet. Jeg pleier å ha i litt finhakket hvitløk og chilli + søt paprika i tillegg. Så når alt er passe stekt heller du over sausen :)

Skrevet

Du skal lage mat til en eks?

Du steker kjøttet og tar det ut. Så steker du grønnsakene, og legger kjøttet i woken igjen,og heller over saus, rører denne inn og varmer opp. Kjapp middag ;)

Skrevet

Wok kjøttet først, ta det ut, wok grønnsakene raskt i olje så de blir sprø og gode. Så har du oppi kjøttet igjen, heller over sausen og lar det putre en liten stund.

Skrevet

må fint stå over hvitløken da jeg ammer... :;o)

tuuusen tatt mami! ;o)

har du noe ved siden??

ris f.eks eller bare kjøtt og gr.saker?

Skrevet

Ris eller nudler er godt! Og du trenger da ikke stå over hvitløk selv om du ammer?

Skrevet

hihihi...

nei...

jeg skal lage wok for første gang! ;o))

lager IKKE mat til en eks... hihihi.... ;oD

Skrevet

reagerer de ikke på den??

bare løk??

Skrevet

Jeg ville også gjort det som lille je.. steik kjøtt,ta det ut osv:o)

Skrevet

Lager noen ganger ris ved siden av eller tagliatelle (liker ikke nudler) :)

Men et spm, må man stå over hvitløk når man ammer? Spiste det i haugevis jeg og snuppa spiste i vei hun også hehe, ja da vet jeg det :)

Skrevet

Tilbehør ja! Hvis du skal ha nudler koker du disse (eller lar de ligge i varmt vann hvis det er den typen), lar de renne av og har de oppi woken samtidig med grønnsakene.

Skrevet

Jepp, noen reagerer på løk, men har hørt at de faktisk synes melka smaker bedre når man har spist hvitløk:) Aldri hørt noen som ikke har tålt akkurat det, faktisk.

Skrevet

..sammen med kjøttet etter at grønnsakene er stekt, mener jeg. *Elendig på multitasking her*

Skrevet

Glemte jo å si at jeg pleier å steke kjøttet i en annen panne samtidig som jeg steker grønnsakene da :)

Skrevet

*smiler*

da blir det litt hvitølk ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...