du og jeg og vi to Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg er i uke 30, og babyen lå ikke med hodet ned på forrige kontroll. Nå er jeg veldig forvirret i forhold til hvordan han ligger - noen som har noen erfaringer? Jeg har press opp mot ribbeina på høyre side når jeg sitter litt bøyd, og kjenner ofte en "stor del" av kroppen liggende her og det står gjerne litt ut. Samtidig kan jeg kjenne en annen del av kroppen (mindre) på venstre side, men ikke alltid. Og plutselig forsvinner han liksom innover uten at jeg har kjent noen bevegelse fra han. Jeg får ofte spark mot høyre siden, der hvor "kroppen" ligger - og tenker at det derfor ikke kan være hodet? Dessuten kjennes det mye større ut. Kan det være rumpa/kroppen jeg kjenner?
Noddy78, en av hver! Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Veldig vanskelig å si, men i følge jordmoren min er hodet den største 'delen' på babyen, letteste å finne fordi den er ganske stor og rund. Rumpa er mindre og spissere. Jeg fikk tipset om å kjenne etter hvor hikkingen sitter, for der er (mest sannsynlig) hodet. Så hikker det nede ligger den med hodet ned og hikker den oppe ligger den med hodet opp. Det var tipset jeg fikk ihvertfall. Men til tider er det faktisk vanskelig å finne ut hvor hikken kommer fra også! Jeg hadde også veldig press på h ribben, var værre når hodet var der enn etter at h*n snudde seg, men samtidig ble det ømmere for da satte h*n hælene på samme sted hele tiden. Vanskelig dette her, lykke til med å finne leiet!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Sist på legekontroll (uke 28) lå han på tvers kjente legen *fnis* Så er det rart vi får magesmerter??
barnnr.2 Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg er også i uke 30. lurer på det samme som deg, forstår ingen ting om hvordan han ligger, syns jeg kjenner armer og bein over alt.
øynesomtinntallerkner Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Har akkurat samme følelse som HI, det er en stor "sak" som ofte stikker ut, under ribbena på høyre side, og så forsvinner den inn. Kjenner hikking, hvis det er det det er, nede i bekkenet, tror jeg:) Kanskje det er et bein eller noe under ribbena? Hvor i alle dager er da rumpa...
du og jeg og vi to Skrevet 13. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2007 Det jeg kjenner bør i alle fall ikke være hodet, grøss og gru. Det er rimelig stort, men da kan det ikke være rumpa heller - dersom den er mindre og spissere. Må være en større del av kroppen, kanskje han ligger sånn at jeg kjenner siden? Men ja, he, he, man kan virkelig lure på hvor rumpa har blitt av. Innimellom får jeg tydelige spark på høyre side under ribbeina, men nå de siste dagene er det mer som om han "glir" omkring hvis dere skjønner. Merkelige greier. Skulle gjerne hatt røntgensyn og sett hvordan han lå bare for å skjønne litt mer av det. Jeg kjenner også hikking langt nede, akkurat nå er det som om han driver og hikker nede i underlivet mitt omtrent - ikke akkurat behagelig. Det dunker liksom rytmisk. Men han kan jo ikke være så lang at hodet er langt nedi der, mens kroppen ligger opp mellom ribbeina? Han er da bare 36 cm eller noe sånt.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 herreman. jeg er jo i uke 35, på slutten av den. og når bebyen hikker så kommer hikkingen middt på magen på siden . dvs at bebyn ligger skrått da.. burde ikke den legge seg medhode ned nå? betyr det at det er lenge til jeg føder eller at det mulig kan bli setelei= ( ??
du og jeg og vi to Skrevet 14. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2007 Jeg har - som du skjønner nikoline - ikke helt peiling på dette med leie. Men jeg ville bare si at svigerinna mi som fødte nå for ikke lenge siden hadde en baby som ikke snudde seg før helt på slutten, så selv om den ikke skulle ha snudd seg til nå så trenger vel ikke det bety at den ikke vil gjøre det. Er det lenge til du skal på kontroll og får sjekket det? En annen ting er at jeg ikke vet om det alltid er slik at man kjenner hikkingen best der hvor hodet ligger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå