Gå til innhold

Måles babyene deres før de er 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på helsestasjonen noen ganger å veid snuppa mi og i går var vi på 6 ukers komtroll, var veldig spent på hvor lang hun var blitt også..men fikk beskjed om at de ikke måler babyene før de er 3 mnd for å unngå å ødelegge noe i hoften, hvis det skulle være noe hoftedysplasi som var oversett..Er det sånn overalt? Syns så mange vet hvor lang babyene sine er etter 6 ukers kontrollen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår ble målt på 6 ukerskontrollen ja. Da hadde hun vokst 1cm i uka siden fødselen:)

Skrevet

Så rart at de ikke vil måle jenta mi da..Trodde det var vanlig siden HS sa d..Jaja, får følge med på klærne hennes da, må snart hente fram str 56:)

Skrevet

Jenta vår ble målt på 6 ukers kontrollen også i tillegg til 3 mnd kontrollen.

Skrevet

Jeg var på kontroll med gutten min i går.Da var han bare 10 dager gammel. Da målte de ham.Han hadde vokst 2 cm :o)

Skrevet

Ja, synes det er så rart. De har jo sjekket hoftene hennes 2 ganger, og det ser nå mer brutalt ut enn en måling...Jaja, får vel bare vente da, men hadde vært så morsomt å vite hvor lang hun er nå da:)

Skrevet

Her måler de heller ikke før babyen er 3 mnd, av samme grunn. Men vi målte babyen selv. :)

Skrevet

Ja tror vi å skal måle selv, er jo så nysgjerrig på hvor lang hun er..hihi:)

Skrevet

Ble målt på 6 ukers ja.. Og en gang før det også....... Rart det der da..

Skrevet

Det er ikke rart i det hele tatt da en egentlig ikke skal måle babyene før de er 3 mnd. En skal ikke strekke ut bena deres så jeg vil heller si at de hs som gjør det ikke følger det de bør gjøre.

Skrevet

jbo ble også målt på 6 uker..og på 4 når jeg spurte om det. gøy å følge med da

Skrevet

Her ble Milla målt ved 6-ukerskontrollen.

Skrevet

Jentene mine ble målt ved 6 ukers, 2 mnd og 3 mnd kontroll...

Skrevet

Junior ble ikke målt før ved 3 mnd kontrollen. Jeg spurte om de ikke skulle måles på 6 ukers kontrollen, men fikk til svar at de ikke skulle strekkes så tidlig. De har tydeligvis forskjellig praksis på rundt om på helsestasjonene.

Skrevet

Målte ikke helt eksakt på 6ukerskontrollen, for hun ville ikke, som du sier, dra i beina hans. Om han hadde strukket bena ut selv hadde det blitt eksakt, men det er fordi de ikke skal "ødelegge" noe.

Gjest postlogic unt mikrovampyren
Skrevet

Nei her venter de. De vil spare hofta og det skjønner jeg godt.

Ser egentlig ikke noe poeng med å måle vekst. Da haddej eg scoret jævlig lavt.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Fikk samme beskjed på hs her, og det var vel også på den kontrollen at legen syntes den ene hofta ikke var bra nok, så vi blei henvist til UL på sykehus. Heldigvis ingenting galt med den, men bra at de tar hofteproblemer på alvor!:-)

Skrevet

Er sånn på helsestasjoen vi går til også. Målte først etter at legen hadde undersøkt lillegutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...