Gå til innhold

Er jeg bare helt teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "gleder" meg på en måte til fødselen, men jeg har nå begynt å bli livredd for at ryggen min skal låse seg midt oppi alt. Jeg har vært fri for disse låsningene frem til no den siste uken og er derfor begynt å bli redd. Når det låser seg kan jeg ikke bevege hele ene siden min verken fot, arm eller noe og det er rett før jeg bare slutter og puste. Jeg har flere skivebukninger ned over ryggen og fysio mener jeg antagligvis har en som ligger press på muskel e.l som gjør at jeg får de låsningene.

Er så redd for at det skal ødelegge hele fødsel for meg. Jeg har sett for meg mest mulig bevegligheter, badekar, kansje føde i knestilling men om ryggen går i lås blir jeg da liggende den veien den låser seg og det vil jeg ikke. Noen råd for hva jeg bør gjøre? Burde jeg i det hele tatt tenke på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg noen erfaringer anng dette selv, men jeg ville tatt det opp neste gang jeg skulle til jm. Hun vil nok kunne komme med tips og råd til f. eks gode fødestillinger. Har du forresten skreve ønskebrev til fødselen? Dersom du ikke har gjort dette vil jeg anbefale deg å gjøre det, og ta med bekymringene dine i brevet. Da vet de om at du har slike plager og bekymringer, og vil ta hensyn til det, og hjelpe deg underveis i fødselen. :-)

Skrevet

Vil ikke si at du er teit nei :) Er jo normalt at alle slags spørsmål og frykter dukker opp før fødselen har jeg skjønt. Når du vet at du har vært plaget med dette, så er det jo ei reell frykt hos deg. Har du tatt opp dette med jordmoren din? Ofte så frykter vi det verste uten at det skjer, men skjønner redselen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...