Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Mellomste på 3 år og mini på 3 mnd fikk likesågodt time samme dag :-) Og begge blir lavere og lavere, hmmm... Jaja, men ikke noe å bekymre seg for da, er ikke mye det er snakk om i forskjell heller. 3 åringen var 94 cm og 15 kg og mini var blitt 7,2 kg og 64 cm (var nesten 4,5 kg ved fødsel og 54 cm). Ble beroliget ang mine bekymringer rundt at mini spiser lite, men fikk en ny i stede da HS ikke synes rumpe og lår valkene hans var symmetriske nok. Legen ble kalt inn for å se på det, men bestemte at de var symmetriske nok til at det neppe er grunn til bekymring (kan være tegn på hoftedysplasi når valkene er usymmertrisk vist nok, en lærer stadig noe nytt... ), men jeg er jo så klart ikke helt beroliget da :-( Men, men. Vaksinene ble et mareritt, men ellers gikk det bra på kontrollen til begge ungene :-) Deilig å få snakket med noen om bekymringene! Selv om jeg vel er en erfaren mamma etterhvert så er hvert barn ett helt nytt menneske som nye og ukjente gleder og bekymringer. Man blir nok aldr utlært!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Heisann! Vært på 3 månederskontroll i dag vi også:-) gikk fint det, men merker at tulla er litt utafor etter vaksinene. Jeg synes hun er så liten! Storebroren hennes var veeldig stor da, lang først og fremst, mens hun er i motsatt ende av skalaen, bare 59 cm og 5780 g...et knøtt i forhold (hun er 14 uker til lørdag). Skal jeg se jeg ender opp med en usedvanlig lang sønn og ei godt under gjennomsnittet høy datter:-)) Det blir som det blir uansett:-)
Gjest Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Ja ikke sant? Det er forskjell på ungene, det er sikkert! Eldstemann var 105 cm da han var 3 år og mellomste var da altså bare 94 cm, er 11 cm forskjell det! Så blir nok som deg, en veldig lang gutt og en under gjennomsnittet. Spent hvor den tredje havner til slutt ;-) 59 cm altså, er ikke store knøttet det nei, men nå er det vel forskjell på gutter og jenter også?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Vi har også vært på 3mnds kontroll. Stakkars lita, skreik da hun fikk vaksinene. Sitter der helt intetanende.. Mi lille tulle er heller ikke så stor, bare 5550g og 60 cm. Men ei herlig lita dukke!!
Forskeren Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Vi var i går! Minsten var 7190 g og 64,5 cm (var 3840 g og 54 cm ved fødsel). Stor og fin! Hm, tror ikke hs kikket på valkene... sa i alle fall ingenting om det. Vaksinen gikk greit også, klart de må skrike litt akkurat der og da, stakkars. Litt vondt i mammahjertet da, men går fort over i takt med gråten til de små...
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Vi var også på 3 mnd kontroll i går. Christoffer var da 6023 g og 61 cm ( 3160g/49 cm ved fødsel) så han ligger heelt etter skjema. Alt det andre også i orden, heldigvis. Sutret såvidt etter første sprøyte, hylskreik og ble illrød i ansiktet etter andre. Leste et tips i en annen tråd om emlakrem, så det skal brukes neste gang! lille fortsatte å sutre helt til vi var ferdig der og begynte å kjøre hjem, da sovnet han. var såå trøtt stakkar:)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Hm, er det 3-årskontroll på deres helsestasjon? Vi fikk beskjed på vår helsestasjon at det ikke var noen kontroll før 4 år da vi etterlyste kontroll for 3-åringen vår. Rart at dette er så forskjellig....
Gjest Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Det er fordi vi bor en i realtivt liten kommune der HS har litt ekstra med tid :-) Her får barna kontroll ved 6 uker, 3 mnd, 4 mnd, 5 mnd, 6 mnd, 8 mnd, 10 mnd, 12 mnd, 15 mnd, 18 mnd, 2 år, 3 år, 4 år og 6 år.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Endre var på kontroll på tirsdagen og var 65cm lang og 6820gram... Han var 51cm lang og 3770gram ved fødsel.... skreik litt da sprøytene ble satt, men gikk fort over! .o) reagerte ikke på sprøytene heldigvis!!!!! ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå