Gå til innhold

Et spørsmål for viderekommende :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min termin er 8 januar .

Jeg skal etter UL- gå ut i svangerskapspermisjonen 18 desember.

Jeg var ferdig utdannet på skolen i midten av Juni , i år.

Å begynte i jobb slutten av juni.

Da gikk jeg inn i et sommer vikariat

Da jobbet jeg 100% frem til 20 august .

Og 20 august skrev under på en 100% kontrakt , der jeg gikk inn i et vikariat t.o.m 22 november.

Jeg har i Mars - 07 jobbet 30% vedsiden av skolen. samt noen vakter i april , og enda færre i mai.

Så lurer jeg på følgende :

Hva skjer hvis jeg blir sykemeldt nå ? Får jeg sykepenger ut kontrakten min fra arbeidsgiver , frem til 22 nov , så får jeg de resterende pengene fra NAV , frem til 18 desember? Eller...?

Hvordan regnes pengegrunnlaget mitt i svangerskapspermisjonen? Noen som vet hvordan de regner dette?

Har jeg nå klart å jobbe 6 mnd i siste 10 mnd før svangerskapspermisjonen , slik at jeg har krav på lønn i svangerskapet?

Og hvis jeg blir sykemeldt nå , får jeg sykepenger fra arb.giver , så ingenting fra 22 nov , og til 18 des? Eller???

Hjelp!

Håper noen tar seg tid til å svare meg.

Så lurer jeg på ,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...jeg vet ikke, men har du lagt inn spørsmålet ditt på debattforum " fødselspenger" ? Der er det kanskje flere som kan svare?

Skrevet

Trur du har rett til å bli sykemeldt når du har vært ansatt i 3 uker (eller er det 4?). Arbeidsgiverperioden er 16 dager (inkl. helgene) og etter dette er det staten som betaler dine sykepenger. Tror også du er å regne som i jobb når du får sykepenger og at sykepengene ikke kuttes når kontrakten din opphører. Men du får ikke sykepenger lengre enn til 3 uker før fødselen.

Du skriver ikke når du begynte jobbe så det er vanskelig å si om du har jobbet i 6 av 10 mnd før fødselen.

Hvis du ringer NAV ang disse spørsmålene kan de sikkert hjelpe deg bedre.

Skrevet

Jeg begynte jobbe 27 juni ,og har jobber mandag til fredag hver dag siden , men hadde 10 dagers ferie i juli.

Så jobbet jeg hele mars da ( 30 %) ... pluss noen vakter i april...

Skrevet

Høres kanskje ut som om du er i grenseland for å få permisjonspenger, men mener ganske bestemt at sykemelding gjelder som arbeidstid. Jeg ville nok ringt eller fått time hos en konsulent hos NAV, tatt med alle lønnspapirer og snakket med dem. Du trenger jo ikke si at du er bekymret for å bli sykemeldt, men ta utgangspunkt i at du lurer på om du er innenfor 6 mnd grensen. Så kan du jo spørre hva som ville skje om du blir sykemeldt. Verdt å sjekke for- hvis kontrakten din går ut og du er i grenseland for å få svangerskapspenger kan du være kynisk nok til å skaffe deg en sykemelding slik at du kommer innenfor 6mnd grensen... Det ville ihvertfall jeg ha vært...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...