sikat Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hvor vanlig er det at far får 2 uker betalt permisjon i forbindelse med fødsel? Vet han har krav på 2 uker uten lønn, men han skal nå forhandle litt med de om han får 2 uker med lønn(håpehåpe).
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 i trondheim kommune er det en del av tariff, så her får far betalt sine 2 uker.. =)
bjørg Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Min mann får betalt 14 dagers permisjon, men tror ikke det er så vanlig i mange private bedrifter. Blir vel som en slags lønnsforhandling, men er arbeidsgiver grei og har relativt god økonomi er det bare å stå på kravene
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Tror ikke det er så veldig vanlig at far får lønn de to ukene, ikke når man jobber uten for stat og kommune i allfall... Mannen min søkte sin arbeidsgiver om dette nå nylig og fikk glatt avslag...
prøvekluten+3små Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 min jobber privat her i trondheim,og regelen er visst at alle har krav på det,men enkelte plasser så mister du da retten til betalte timer hos tannlege osv osv for resten av året om du tar de 14 dagene
Mor&barn Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Ingen har krav på å få de to ukene med betaling, og man har heller ikke krav på å få betalt når man feks er hos tannlege. Så det er opp til hver enkelt bedrift om hva de ønsker å gi sine ansatte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå