Gå til innhold

For mye mme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på elleve måneder har bare begynt å drikke mer mme i stedet for å drikke mindre... Han får derfor mer enn han egentlig skal ha, selv om han spiser vanlige måltider. Jeg har pleid å gi han flaska etter brødmat o.l., og da drikker han nesten opp en flaske.

Dessuten har han begynt å våkne av og til på natta, og jeg tror det er fordi han er sulten (kanskje fordi han har fått for mye mme og for lite annen mat om dagen???). Noen som har noen gode råd? Skal jeg bare la være å gi flaska etter mat og bare gi den til kvelds?

Videoannonse
Annonse
Gjest ninja & mikrovampyren:)
Skrevet

Kan ha nfå vann eller vanlig melk(eller er det fyfy ? ) - Hvis ikke kan du jo gi han mindre mme enn du pleier?`Så han ikke får drukket så mye..

Skrevet

Takk for svar. Han er veldig glad i vann og drikker mye vann til måltidet. Jeg har prøvd å gi han melk, men det er visst ikke så populært. Er vel kanskje litt tilvenning som må til...;-) Får prøve litt mer med melk, og prøve å ikke gi han så mye mme. Jeg tror ikke han har behov for det egentlig...

Skrevet

Nei, men kanskje du skal gi noe på kvelden som er litt mettende? Drikekr han mme samme med mat eller får han det etterpå?

Hehe kanskje litt stygt men tanten min, med siste sønnen sin så ga hun ham sånne jordbærsugerør for å få ham til å drikke melk ;) så byttet hu nde ut med vanlige sugerør etterhvert så drakk han vanlig melk helt uten problemer ti lslutt ;)

mange skrivefeil men jeg sitter på en seng med tastaturet langt fra:P

Skrevet

Han drikker mme etter måltidene (ikke ved middagsmåltidet) og han får grøt først til kvelds.

Hehe;) Kanskje det var lurt å prøve det! Det er jo verdt et forsøk. Han elsker å drikke fra sugerør hihi! Tusen takk.

Skrevet

Men jeg vet ikke, jeg har ikek så stort barn som deg, men trenger han mme på kvelden?

Hehe, er kanskje ikke helt politisk korrekt med sugerør men.. det er jo ikke noe særlig for en så stor baby å våkne på natta uasnett å være sultne..

Skrevet

Nei... Det er vel egentlig ikke nødvendig. Det er kanskje det som har blitt feil; at vi har gitt ham tilbudet etter måltidene, og at det derfor har blitt en vane, ikke minst for oss foreldre;-) Lurer på om han har fått mindre grøt enn han pleier også nå i det siste, for det er pappan som har laget maten nå.

Skrevet

Hehe typisk..

Mannen min gir opp å mate jetna vår for fort, for hun er int i alt annet. Hehe. Så¨hun får altofr lite p kvelden :/

Prøv å gi mme samtidig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...