Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg har overgangsstønad på overtid (utvidet pga skolegang), studerer hjemme - og har vært utrolig sliten av sykdom osv. Dette er høyskole, og jeg klarer ikke å ha troen på at jeg vil klare å gjennomføre dette, fordi det er utrolig tøffe fag. Pga tidligere traumer har jeg gått hos psykolog, og han anbefaler meg på det sterkeste å avbryte studiene, i stedet for å satse for fullt på utdannelse og karriere, sånn som situasjonen min er nå. Jeg har lav selvfølelse, og denne blir jo ikke bedre ved at jeg omtrent ikke treffer folk. Men så er det store spørsmålet... hva kan jeg søke jobb som da?? Jeg kan nok være ganske allsidig tror jeg, men var litt opphengt i denne utdannelsen da, så da må jeg jo snu helt om liksom. Jeg ser mørkt på å jobbe med syke og svake, fordi jeg får så vondt av dem. Barnehage er heller ikke aktuelt akkurat nå (med barnehagebarn selv), generelt orker jeg ikke forholde meg til noe som krever masse av meg - fordi jeg er veldig sliten i utgangspunktet. Har 4 barn alene.. så skiftarbeid er heller ikke noe jeg kan satse på. Det eneste jeg kan komme på i farta er budbil, kjører bil, men har bare vanlig førerkort. Liker å kjøre bil.... ellers er det lagerarbeid eller resepsjonist - kan godt snakke i tlf, men ikke telefonsalg. Forslag??
yinyang Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Hei. Jeg vil anbefale deg en samtale med rådgiver hos Nav Arbeid. Fortell akkurat som du beskriver situajonen din her, og kanskje de vil vurdere å sende deg ut i arbeidserfaringsprogram (arbeidstrening eller hva det heter) fra dem. Så du kan prøve ut et yrke, uten fast annsettelse og større forpliktelser... Deretter søker du noe fast.. Tror de utbetaler deg ca 8000 kr i mnd under et slikt program, som jo ikke er høy nok lønn, men kanskje verdt det, i en prøvetid... De har også noen kurs, og hjelper med å søke jobber.. Ellers, hva med butikk arbeid? Klesbutikk eller vanlig matforetning? Postbud... sekretær...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Takk for fine tips... har tenkt litt på posten. Men finner ingen ledige stilliger. Kan jeg bare ta kontakt selv om det ikke er utlyste stillinger der? Er det upopulært sånn generelt å ta kontakt selv, uten at de har lyst ut stilliger tro? Har sett masse på jobber i dag... men synes det er svært vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå