Gå til innhold

gallestein? noen som er plaget el hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått beskjed gjennom ultralyd at jeg har gallestein. men egentlig ikke fått noe særlig info om det. er det noen som er plaget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fryktelig plaget av det.. spessielt nå som jeg er gravid..

Men om du ikke har noe smerter er det ingenting å bekymre seg over da.

Skrevet

jeg har muligens det! skal p¨å ultralyd for å sjekke det helt sikkert!

men manger her inne som har hatt det ja! hvis du leser på den linken om da jeg ble kjørt på sykehuset, som ligger på skravle! så ser du masse der iallefall:)

Skrevet

har hatt fryktelige smerter. har blitt hentet med ambulanse 2 ganger og da har de trodd at det har vært mat forgiftning. pluss at jeg har hatt noe vondt et par ganger i mellom. var på ul av galle i dag og fikk beskjed om at det var dette. får sykt vondt under brystene, får diare og kaster opp, og får ikke puste. fryser og skjelver. er det noe lignende du har? har du lagt om kosten el noe? tusen takk for svar.

Skrevet

Har hatt det og er operert. Sinnsyke smerter når man får de såkalt kolittsmertene når en gallestein står fast i gallegangene. Verre enn noen fødsel...og flere i samme situasjon er enige. Litt ut av deg selv opplevelse. Ble ganske kjapp operert, dvs, galleblæra fjernet slik at gallen, renner direkte fra leveren til tarmen. Har vært fin siden det. Må passe meg litt for fet mat, men ellers ingen plager. Operasjonen foregår som regel med kikhullsteknikk, hvis det ikke er gått så langt at det er betennelse. Tok 5 dager så var man tipp topp igjen.

De sier at det er bare tykke folk som får denne saken, men i senere tid er det fler og fler "vanlige" som får det. Livsstil sykdom sier noen... Jeg regner meg som normal i det meste, og fikk saken...

Skrevet

jeg fikk beskjed om at man ikke oppererer det bort under graviditeten. stemmer det?

Skrevet

les heller det innlegget mitt! orker ikke skrive alt på nytt! jeg fikk og beskjed om at de ikke opererer det vekk under en graviditet og at jeg må bare prøve å kontrolleren annfallene med lette og små måltider!

Skrevet

jeg opererte bort galleblæra for to år siden.var fryktelig plaget i ca 8 mnd med det.de fant ikke ut av hva det var før det ble så alvorlig at jeg havnet akutt inn på sykehuset.værste smertene jeg har hatt i mitt liv.men det finnes noen som ikke merker det så mye og andre som er veldig plaget.det sies også at det er en ventetid på opp til 2 år for og fjerne galleblæra,men er du alvorlig plaget tar de den fort.

Skrevet

kommer vel ann på sykehusene om hvor fort de kan ta det. Jeg måtte vente litt, fordi jeg ammet, og ville ikke ødelegge det. Hadde en liten baby på 1 mnd da. Ventet frivillig ca 1/2 år, så fikk jeg det unna. Men kunne fått det med en gang... Men det er 5-6 år siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...