Gå til innhold

Dagsoving på 22 mnd??+ antall timer søvn pr. natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har en gutt på 22 mnd som fram til nå har sovet ca 1-1,5 time på dagen. Vi har lagt han ca i 11.15 tia for da har han vært så trøtt.

Han er en drøm å legge på kveldene og sovner som regel i 1930 tia. Men er desverre en liten morgenfug og står opp i 6 tia :(

Nå har barnehagen begynt å mase om at de vil legge han kl 1315. For da er det hviletid\sovetid for de største barna. Hvis han skal sove 1-1,5 time fra kl 1330 blir jo klokka snart 1430-1500. Og det synes jeg er for sent mht legging kl 1900. Har også lest en eller annen plass at barn ikke bør ha søvn etter kl 1300????????????

Hvordan sover deres barn på denne alderen??

Merket dere noen endringer i sovevaner når dere skiftet på dagsovingstidspunkt\ kuttet ut dagsoving??

Kjempeglad for alle som gidder svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er 23 mnd og han sover ca 12 timer på natta (i natt sov han 14!) og 1-3 timer på dagtid (som oftest noe midt i mellom).

Han står opp rundt 7.30 om morgenen og blir lagt for dupp rundt 12-12.30 i barnehagen. Legger seg kl 19.30 om kvelden og sovner som regel veldig fort. Vi merker at hvis han sover noe særlig etter kl 14 tar det lenger tid før han sovner om kvelden.

Skrevet

Det er vel etter 15 ekspertene sier de helst ikke skal sove. Men enkelte barn kan godt sove etter det også.

Tror ikke 13 er riktig. Alle steder jeg har sett de har opperert med slike tall, så er det 15.

For mitt barn ville nok 15 vært for sent. Barnehagen bør jo tilrettelegge etter hva gutten din ønsker:)

Skrevet

LIvmor så heldig dere er som har et sånn "sovedyr". Tenk å få lov til å sove til 0730......... håper det skjer med oss også en gang i framtiden :)

I går våknet han 0515 og i dag 0545 !!!!!! DET ER SÅ SINNSYKT IRRITERENDE AT HAN IKKE KAN SOVE LITT LENGRE :(

Fram til nå har søvn avlet søvn på gutten vår. Dvs at jo lengre lur han har hatt på dagtid så har han sovet litt lengre på morran. Kanskje helt til 0630-0700 !!!!!!

Men nå lurer jeg på om vi må kutte ned på dagsovinga?? (Han har sovet 2 timer i barnehagen hele denne uka)

Eller skal vi prøve å legge han seinere??

Huff dette er vanskelig for han er så innstilt på tidspunktene som vi allerede har innarbeidet. MEN NÅ MÅ JEG FÅ MEG LITT MERE SØVN PÅ MORRAN FØR JEG BLIR GAL SNART ......... (Beklager all sytninga mi, men jeg bare måtte få det ut)

Anonym jeg er helt enig med deg om at bhg burde tilrettelegge etter hva vi ønsker men vi føler ikke at vi blir hørt i det hele tatt når det gjelder dette.

Skrevet

Har en gutt som er 22 mnd, har sovner ca kl.1300, ellers vil han ikke, vi vekker han som regel kl 1500 igjen, da legger han seg kl. 2000 om kvelden, hvis han ikke sover dupp om dagen, hender han ikke vil, da blir det veldig tidlig natt, kl. 1830 og våkner alt mellom 0630-0800, det varierer...jr her våknet veldig tidlig før, ved 05 tiden som regel, men etter vi stilte klokke til sommertid ble det bedre for da la jeg han bare en time seinere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...