Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 jeg er 40 uker på vei å venter spent på når jeg skal føde=)men de siste dagene har det kommet noe gjennomsiktig, luktfri "utflod" når jeg reiser meg. Hver gang jeg reiser meg ,eller etter at jeg har sovet, føler de ut som om jeg tisser litt på meg. Når jeg går på do så er det en stor våt flekk i trusen... er dette fostervann? er det normalt å lekke så mye??
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Spennende!!! :-)) Dersom hodet er festet kommer det ofte litt og litt. Jeg var på kontroll hos jm i går og vi snakket litt om dette. Jeg fikk beskjed om at dersom jeg trodde det kom ut fostervann skulle jeg ta på meg bind, og etter et par timer kom som regel riene. Dersom de ikke kom skulle jeg kontaktet føden, da ser de om det er fostervann eller noe annet du lekker. Dersom riene ikke starter av seg selv etter et par døgn pleier de å sette i gang fødselen. Fostervannet skulle også være klart, av og til litt rosa. Det skal ikke være grønnaktig, og man skal ikke ha feber samtidig, da kan det være infeksjon. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Tusen takk for svarte=) trenger ikk å være redd for at noe er galt da=)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg var på sykehuset i går for akkurat det samme, men fikk beskjed om på slutten av svangerskapet så var det ofte vanlig med sopp/utflod som var veldig "vannete", og det var ikke fostervann som kom ut hos meg iallfall... Så ble litt usikker jeg - for det kom nemlig ganske mye etter at jeg hadde vært på do - ble ganske vått i trusen...Men alt var ok iallfall... Jeg er en uke på overtid så jeg regnet med at det kanskje var en lekkasje pga mye nedpress og at jeg er på overtid, men neida....sukk.... Men jeg "lekker" iallfall - og alt var helt fint:) Ring gjerne føden hvis du føler deg usikker....
kosemæ Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 til HI: dersom det er fostervann du har lekket i flere dager kan det være greit å vite om det; er nok ikke farlig, men dersom det er passasje slik at fostervann kan komme ut, er det også passasje slik at bakterier kan komme inn og skape infeksjon. Derfor er det kanskje greit å få det bekreftet dersom det er fostervann, slik at du kan få de riktige rådene og evt tiltak fra din fødeavdeling. Synes du skal ta kontakt med dem, selv om det absolutt ikke høres ut som noe er galt fatt! Bedre føre var, tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå