Gå til innhold

Noen som har en Schæfer hund her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe oss en schæfer, men jeg tenkte jeg skulle høre litt om hvordan de hundene er først....

noen som vil fortelle noe for og imot, om dere er førnøyde osv... Hadde satt pris på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde, men han er død nå... *snufs*

Har bare positive ting å si, tror eierene av hunden har mye å si på lynnet dems..

Skrevet

*Noen schæfere har mye sykdommer i bagasjen. dette grunnet feil avl.

*De krever mye mosjon, fysisk og psykisk.

*De er lettlærte.

*De er hengivne mot sine eiere.

*Har en tendens til å bjeffe mye. dette pga "vakt instinkt".

*MÅ brukes til noe, dvs. lydighet, bruks e.l. for å trives optimalt.

Skrevet

Vi har. Hos oss fungerer det veldig bra, men han er svært lydig.

En slik stor hund av denne rasen krever det. Ikke bare fordi han er en "arbeidshund" med stort postensialet, men fordi det er svært mange mennesker som "frykter" schäfere bare fordi de er schäfere.

Møter dessverre svært mange med fordommer mot denne rasen, og det er derfor viktig med total kontroll.

Hjemme fungerer det veldig bra, han er en fantastisk hund og helt utrolig mot vår 16 mnd gamle gutt. Sier fra en sjelden gang, hvis han blir brukt som trapp, men ellers er det bare fryd og gammen..

Skrevet

Jeg har hatt schafer.. Ei diger tispe med nydelige "kanin"ører. Måtte desverre avlive henne når hun skle på isen og ble lam i bakparten. Dakar lita..

Jeg var kjempe fornøyd med henne. Hun var snill og god. Noen negative sider var det jo selvsagt, men det var vel heller kennelen hun kom fra som var årsaken til det. Når vi fikk henne var hun 15 mnd. og var ganske så nervøs og redd. At hun hadde fått mere enn en omgang med juling er jeg sikker på. Konfronterte jo selvsagt eieren av kennelen men det nekta han plent på. Hun var sånn at snakket man hardt til henne så la hun seg skinnflat på gulvet og tissa, redd store mennesker, skvetten osv. Vi måtte bruke mye tid på å gjøre henne trygg hos oss. Lå på gulvet sammen med henne den første tiden, for sto vi over henne så krøyp hun redd sammen på gulvet og tissa.

Jeg er ikke i tvil om at dersom vi skulle hatt hund og jeg hadde fått bestemt rase, så hadde det blitt schæfer igjen.

Skrevet

signerer jenta med lillegutt.

Har selv en scæferhanne, på ca.18 mnd.

Veldig glad i han. ; )

men har desverre ikke nok tid til han, så vurderer og omplasserer han.

Med et veldigt tungt hjerte. : (

men må nok tenke på han, som ikke får nok for tiden.

Skrevet

Sambo har hatt schæfer i mange år, er svigers som har hunden nå.

dn hunden er ihvertfall helt fantastisk!

elsker barn og går greit sammen med andre hunder, eneste problemet er småhunder som puddeler og sånt, liker ikke de så godt.

Har aldri skadet noen på noen måte, og er trygg på de fleste. leker litt vakthund men husker alltid igjen de hun har hilst på før!

Og så spiser hun noe helt sinnsykt, de trenger mye næring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...