Gå til innhold

gode råd ifm. vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en gutt på 15 mnd. og skal ut og kjøpe vinterdress for aller første gang.

Er det noen som har noen gode råd ifm. hva man bør tenke på ved kjøp av vinterdress, og kanskje noen anbefalinger av merker som er bra?

Jeg har hørt at Reima er bra men dyrt, og så var det noen som sa at Kappahl fikk best i test i fjor, og den var i tillegg rimelig, men den testen har jeg ikke funnet noe sted.

Vil jo helst at lillegutt skal holde seg både tørr og varm i vinter :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi er kjempefornøyde med troll, den dressen med ulldress i. Da har du vår-/høstdress(uten ulldressen) og vinterdress(med ulldressen) i en og samme. -Så sånn sett så er ikke prisen så ille heller :)

Det vi var mye opptatt av da vi kjøpte dress til gutten vår i fjor (var da ca 14 mnd) var bevegelighet og det er noe de ikke hadde med i testen der Kappahldressen kom best ut. Når de er så små er bevegelighet veldig viktig for at de skal kunne ha det kjekt ute i kulden.

Trolldressen kan du også kjøpe litt stor da den kan strammes inn i livet og på armer og ben. Den ene dressen vi hadde til gutten vår i fjor (hadde 2 Trolldresser, 92 og 98)kan han også bruke denne vinteren.

Lykke til med dresskjøp!

Skrevet

Hvor bor du? Og hvordan er vintrene der du bor?

Vi holder til på det våte vestland og velger derfor en dress som lett kan reguleres ifht varme. I år skal vi ha trolldress, i fjor hadde vi reima vårdress med ull under. Regulerer med tykkelse og mengde ull under tynne dresser. En vinterdress slik som reima er jeg redd vil bli for varm mange av dagene her på vestlandet. Men bor du litt kjøligere til vinterstid ville jeg nok valgt en god vinterdress av type reima ell.

Skrevet

Vi har bare hatt Reima og Reflex, er fornøyd med begge. Hadde ikke brukt penger på en spinndyr dress hvis han ikke skal gå i bhg. Det dumme med den dressen fra KappAhl er at den holder ikke barnet tørt hvis det er litt vått. Reimadressen er vanntett, Reflex tåler også endel regn og vann.

Tenkte å sjekke ut mikk-line jeg også. Men Reima til de minste barna er jo endel billigere enn den til de store. Blir kanskje det samme som mikk-line.

Fordelen med Reima er at den er veldig lett å ta på, veldig greit med små barn som er utålmodige og ikke hjelper så mye til selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...