Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hehe tenker allerede på neste fødsel jeg =) men lurer egentlig mest av nyskjerrighet... dere som har hatt kjappe fødsler, har neste fødsel gått like kjapt? Under fødselen min gikk det veldig fort på slutten. brukte 20 timer fra 1 til 4 cm da, men fra 4 cm til full åpning tok det 30 min. 5 pressrier, presset på 2 av dem... Kan jeg regne med at slutten går like fort neste gang?
Go`mamma`n... Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Min første fødsel varte i 3,5 time. Andre fødsel varte i 2,5 time......Her gikk det unna kan du si.........
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 første fødsel varte i 3,5 timer,kjempe fin fødsel..andre fødsel tok under 20 min,grusomt...
Gjest Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Vanskelig å si. Min første fødsel gikk fort, 2-10 cm på litt over en time, men så ca 45 min med pressrier. Andre fødsel tok ca 8 timer fra 4 cm åpning og hade 3 pressrier, tredje fødsel tok ca 4 timer fra 4 cm åpning og hadde vel en 6-8 pressrier (husker ikke helt), presset etter instruks fra jordmor.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 ok, så det trenger ikke gå fortere og fortere altså=) hååååper på en lengre åpningsfase neste gang. ser for meg at riene kanskje ikke er så intense og vonde, og kanskje ikke så mye nedpress hvis det tar litt lengre tid å åpne seg... eller?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Jeg synes i hvertfall både andre og tredje fødselen var myyyyyyye lettere i åpningstiden fordi jeg fikk mer tid på meg. Pause mellom riene osv. Med tredjemann hadde jeg mye nedpress, han er det første av mine barn som faktisk hadde hode festet i starten av fødselen, begge de andre to lå høyt helt til pressriene begynte, så tror kanskje det har mer å si hvordan barnet ligger enn tidsforløpet. Åpningstiden i fødsel 3 var som en lek i forhold til første gang, pratet og lo mellom riene og var helt bekymret for at det ikke gjorde mer vondt "Jeg kan jo ikke føde av dette vel" sa jeg til jordmor, hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå