Gå til innhold

1 eller 2 ringer ved forlovelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at mannen kjøper 1 eller 2 ringer ved forlovelse? Altså bare til dama eller til seg selv også?

Kjøper man da ny ved selve bryllupet, eller bruker man den samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde begge forlovelsesring. Siden de var i sølv ble det nye ringer til bryllup :-)

Et vennepar av oss brukte samme ringen, både som forlovelses- og gifteringen. Begge hadde ring der også.

Skrevet

Vi har matchende ringer med Din *navnet* og datoen vi ble forlovet inni.

Skal ha nye når vi gifter oss :-)

Skrevet

Jeg fikk en litt spesiell ring, med diamant (ikke standar forlovelsesring) bare jeg som fikk ring.....

Skrevet

I Norge er det vel mest vanlig at man går og kjøper ringer i sammen etter forlovelsen, og bruker de samme ringene etter bryllupet også. I utlandet er det vanlig at jenta får en forlovelsesring ved frieriet, og at de begge får nye ringer i bryllupet. Det siste begynner vel å bli mer vanlig i norge også.

Skrevet

Hva som er vanlig vet jeg ikke....men da samboer fridde til meg hadde han kjøpt en flott diamant-ring bare til meg - og når vi gifter oss kjøper vi gifteringer til oss begge. Jeg skal da ha gifteringen sammen med forlovelsesringen:o)

Skrevet

Vi har begge ringer i hvitt gull, jeg har med diamant. Når vi gifter oss får jeg ny ring, mens han skal bruke den samme.

Skrevet

Jeg fikk diamantring når min kjære fridde, men vi har hver vår forlovelsesring. Diamantringen er litt upraktisk i det daglige liv, men har den på så ofte jeg kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...