Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Er det vanlig at mannen kjøper 1 eller 2 ringer ved forlovelse? Altså bare til dama eller til seg selv også? Kjøper man da ny ved selve bryllupet, eller bruker man den samme?
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Vi hadde begge forlovelsesring. Siden de var i sølv ble det nye ringer til bryllup :-) Et vennepar av oss brukte samme ringen, både som forlovelses- og gifteringen. Begge hadde ring der også.
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Vi har matchende ringer med Din *navnet* og datoen vi ble forlovet inni. Skal ha nye når vi gifter oss :-)
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg fikk en litt spesiell ring, med diamant (ikke standar forlovelsesring) bare jeg som fikk ring.....
Nr-3-i-Magen Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 I Norge er det vel mest vanlig at man går og kjøper ringer i sammen etter forlovelsen, og bruker de samme ringene etter bryllupet også. I utlandet er det vanlig at jenta får en forlovelsesring ved frieriet, og at de begge får nye ringer i bryllupet. Det siste begynner vel å bli mer vanlig i norge også.
*Rutletutt* Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Hva som er vanlig vet jeg ikke....men da samboer fridde til meg hadde han kjøpt en flott diamant-ring bare til meg - og når vi gifter oss kjøper vi gifteringer til oss begge. Jeg skal da ha gifteringen sammen med forlovelsesringen:o)
_svana_ Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Vi har begge ringer i hvitt gull, jeg har med diamant. Når vi gifter oss får jeg ny ring, mens han skal bruke den samme.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Jeg fikk diamantring når min kjære fridde, men vi har hver vår forlovelsesring. Diamantringen er litt upraktisk i det daglige liv, men har den på så ofte jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå