Gå til innhold

Utbetaling av sykepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk telefon fra min arbeidsgiver idag, at fra nå av skulle NAV betale ut min lønn, siden jeg er 100% sykemeldt.

Har aldri vert borti dette før, betaler NAV ut like mye som arbeidsgiveren min hadde betalt meg i timen dersom jeg hadde vert på jobb? Eller taper jeg på dette?

Har NAV en spesiell dato de betaler ut sykepengene på?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om at pengene kommer rett fra NAV før. Men det er NAV som dekker pengene. Arbeidsgiver får tilbake lønnen din fra NAV. Du skal hvertfall ha din vanlige lønn. Sånn er det hvertfall for kommunalt ansatte

Skrevet

Ta en telefon til NAV trygd i din kommune (tidl Trygdkontoret), ville jeg ha gjort. De betaler ut like mye som arbeidsgiver ja :).

Skrevet

Ja jeg tror jeg får ringe å høre. Hun på lønningskontoret sa at de betalte ut de første 16 dagene, men betalte egentlig ikke ut noenting så lenge det var snakk om svangerskap. Det måtte jo vert mye enklere om bedriften fikk tilbake pengene de betalte meg, fra NAV.

Så skal det sies at jeg jobber i en bedrift med ca 210 mannfolk og 10 kvinnfolk, så svangerskap er ikke dagligdags ;)

Skrevet

ja det stemmer det hun sa (selv om hun er vant til mannfolksykdommer vanligvis hehe :D). Under svangerskap får arbeidsgiver refundert alle sykepengeutgifter, også arbeidsgiverperioden (de første 16 dagene). Mange private (helst) bedrifter har den ordningen at NAV overtar utbetalingene til den sykmeldte.

Skrevet

Ja, hun skulle sende meg et papir så jeg må returnere til bedriften, så fikser hun resten. Så da går alt i boks :) Skulle få betalt for 3 uker i morgen (lønningsdag), så skulle jeg få siste uka fra nav, så regner med den kommer i slutten av mnd.. :)

Tusen takk for svar :D

Skrevet

Var faktisk akkurat i kontakt med Nav nå, for jeg lurte på det samme, og pengene kommer da i slutten av mnd.

Skrevet

Okei, det høres bra ut. Litt greit så jeg plutselig ikke står her uten lønn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...