Gå til innhold

Når rgnes det som feber?(på voksne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veninne på besøk her og vi har kommet inn på voksne og det her med feber.Og er litt uenige:-)

Hun mener at det er feber fra 37.5

Jeg mener det kan være fra 37.0(hvis en person ligger på 36.5 til vanlig)

Hvem mener dere har rett? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er, men i mitt hode er iallefall alt over 38 grader feber, både på barn og voksne :)

Skrevet

Da regner jeg det også som feber,men man kan jo føle seg uggen med mindre også?

Flere?Dytt,dytt!

Skrevet

Jeg regner det ikke som feber før over 38.

Over 37,5 kan kanskje diskuteres på voksne, men under 37,5 er hvertfall ikke feber uansett alder!

Skrevet

He,he...ser kanskje ut til at jeg må gi meg da:-)

Mener bare å huske at læreren vår da jeg tok omsorgsarbeiderfaget sa at det var viktig å vite vanlig temp på dem vi jobbet med.For hvis en person var slapp og utilpass,og vi målte temp til 37.0 ville vi nok ikke reagere.Men at det faktisk kunne være feber hvis denne personen lå rundt 36.0-36.5 til vanlig?

Skrevet

jeg har feber når jeg har 0.5 over min normaltemperatur. jeg har lav kroppstemperatur vanligvis.

Skrevet

Da jeg gikk hjelpepleien lærte vi at alt over 37,5 målt i rektum på en voksen er feber og alt over 38,0 målt i rektum på et barn er feber.

Men det finnes mennesker med naturlig høyere og lavere kroppstemp og da ska man alltid vurdere almenntilstanden til vedkommende.

Skrevet

Ja, som sagt: jeg har ganske lav kropstemperatur og kjenner at musklene blir slappe og verker når jeg er 0,5 over. Måler digitalt under armen og er da vanligvis på 35,79 eller 35,89. Feber pleier jeg å kjenne fra 36,3.

Skrevet

Voksne : Over 38 regnes som feber

Sykepleier

Skrevet

Jeg mener jeg har feber når jeg har 37,5. Ligger til vanlig på ca 36,5.

Skrevet

Jeg ligger vanligvis på 36.0-36.5,og det skal ikke langt forbi 37.0 før det verker i kroppen og jeg føler meg slapp.Virker som om det er delte meninger om dette

Skrevet

MEN,må også få med det at det er IKKE grunn til at jeg blir hjemme fra jobb.Ringer ikke og sier:"Har feber i 37.0,så kan nok ikke komme på jobb i dag".He,he,da hadde de vel trodd det hadde rabla:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...