Melkedrøm Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg har liksom ikke tenkt på slik i det hele tatt, også leser jeg her at man skal begynne å tenke på permisjonssøknad osv osv i uke 20?? Trodde alt slikt gikk av seg selv jeg... Herregud jeg må jo ha flyttet inn i tåkeland hehe, for det er da så mye som skal ordnes med av slike ting- og som jeg har null greie på..Det burde virkelig komme med en bruksanvisning på hele graviditeten- sammen med den lille testen vi tisser på helt i begynnelsen.. Føler meg helt lost i hele papirmølla :S Men den lille kommer nok uansett om jeg har glemt et skjema eller ikke hehe
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Du er ikke alene om å være lost. Jeg spurte den ene svigerinna mi om når hun hadde ordnet mye av papirene til nav og slikt. I uke 30-32. Men jeg tror det heter du skal gi beskjed til arbeidsgiver minst 3 måneder før du skal ut i permisjon. Og med tanke på nav så er det nok variabelt fra kommune til kommune. Jeg bor i en liten kommune hvor ting nesten blir avgjort på dagen, og da trenger vi jo ikke haste....... Men det var en god ide om at det fulgte med en veiledning med tissetesten....... Når skal vi ha legetime og jordmortime, papirer som må ordnes, prøver som skal tas...........
li75**fødeklar Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Snakk med arbeidsgiveren din når det gjelder permisjon, det er forskjell fra arb.plass til arb.plass. Ellers jobber jeg selv i Nav og stort sett holder det med å sende inn søknadspapirene 1 til 2 mnd før termin, hvis du ikke rekker dette vil du kanskje ikke å få utbetalt penger til første utbetalingsdatoen din, men du vil da få etterbetalt når de har fått behandlet søknaden din. Du kan jo alltids ringe ditt lokale Nav kontor å høre hvor lang saksbehandlingstiden er der.
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 jeg går ut i termin 30.nov og fikk til svar at jeg kunne levere inn papirer i starten/midten av november..
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hva om man ikke har tenkt å gå tilbake til jobb? Holder det at man da søker om foreldrepenger? (Jeg er student med jobb på siden, skal konsentrere meg fullt om studier etter permisjonen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå