guttebassen Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg har en gutt på 3 1/2 mnd. Han har vært flink til å sove ca 6 timer om natta. To ganger i 9 timer!! Men nå i 10 dager har han våkna hver 2 og toppen hver 3 time.. hele natta. Sovner greit etter pupp men er så slitsomt. Jeg pupper veldig mye hele døgnet. Prøvd to ganger med mme uten att det hjalp.
Teri & lille krabbe Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Nattamming er egentlig veldig viktig for melkeproduksjonen, så så lenge du fullammer er det egentlig meningen at det skal være sånn. Hørt fra hs at de blir litt oppgitt over foreldre til så små, som skryter av at de sover igjennom. Det er ugunstig for melka..
Jensin Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 skikkelig økedøgn, hadde flere av de jeg og. Ungen har sovet maks 6 timer om gangen, hun er 7 mnd. Stort sett våknet hver 3 time.
Teri & lille krabbe Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Men, selvfølgelig, det er ikke dermed sagt at du trenger å være oppe hver andre time (med mindre det er øking på gang..). Prøv å holde rytmen og rutinene- og få inn mest mulig mat i løpet av dagen. Ha fast leggetid og kveldsrutiner. Ellers er det kanskje litt øking, og det må man bare tåle
Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Ja, men man trenger da ikke amme hver 2. time på natta for å holde produksjonen ved like?! Høres ut som babyen din trenger mer mat, og øker mengden i brystene dine. Det kommer sikkert til å gå seg til, bare du holder ut den tida det tar... Du er FLINK! Og tenk så heldig du er som fullammer!
guttebassen Skrevet 13. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2007 Takk for svar! Men økedager i 10 Dager? Er ikke det litt drøyt? Tenkte litt på grøt og jeg? Syns det er rart om melka mi ikke har nok næring og,for jeg har blitt flink til å spise godt nå mens jeg ammer Bør jeg bare tilby han smokk når han våkner etter to timer om natta? For å drøyen litt.. Jeg er alene med han så har ikke mulighet til at andre trår til.
mammamaiken Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Jeg måtte begynne med grøt da jenta mi var 3 1/2 mnd. Hun var også oppe ca annen hver time om natten i en mnd. Da jeg til slutt gikk på helsestajsonen og veide henne viste det seg at hun hadde skutt i været i høyden, mens vekta fulgte ikke etter. Melk var altså ikke nok. Gå og vei babyen din, så ser du fort om det trengs mer enn melk. Det er ikke sikkert det som er problemet, men du kan jo begynne i den enden så ser du jo:)
Teri & lille krabbe Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Eileithya: Men, les hva jeg skrev da.. Skrev jo at det ikke skulle være nødvendig å amme så ofte med mindre det er øking. Det jeg kommenterte helt først var mest det at det er dumt å ha som målsetning å sove gjennom når man fullammer! Er fullstendig klar over at det holder med et par turer opp på nattestid. Og til HI: Øking kan fort ta litt tid. Vi brukte vel 1-2 uker ja.. Samsoving ble løsningen for oss, da slapp jeg å miste så mye søvn. Det ble ikke noe problem å flytte henne til egen seng etterpå heller.. Men, hvis det fortsetter sånn så hadde jeg kanskje vurdert å gi litt velling fra 4mnd. Spesielt med tanke på at du er alene.. Lykke til iallefall!
guttebassen Skrevet 13. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2007 Takk Lulu O_o . Trodde økedager varte bare ett par dager jeg. Lurt å veie han nå også. For han har også vokst fra 49 til 62 cm nå. Så mulig han trenger litt velling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå