Gå til innhold

Vekstestimering. Hvordan gjøres det?? Av hvem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35 og var på ekstra ultarlyd hos jordmor (eller var det lege) på sykhuset. Følte det ikke ble tatt så veldig nøye, hun så på skjermen og målte egentlig bare hodet. Ut fra skjema sa hun at babyen var 2500 g. nå. Men stemmer dette? Hun sa så at babyen legger på seg 250 g i uken frem til fødsel (har 4 uker igjen pga keisersnitt), men rask hoderegning vil det da si baby på 3500. Men hun ga meg beskjed om baby på 3700-4000 g.

Hvordan ble det gjort hos dere?? vet ikke hvor "seriøs" den målingen til jordmor/legen jeg var hos er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener de måler diverse ved hjelp av ultralydbildet, som det regnes utfra. Tror ikke det er veldig sikkert.

Skrevet

Hei,

Jeg var på vekstestimering på føden.

Der målte de hodet / magen og lårben og tok et gjennomsnitt av det!

Følte det var ganske seriøst, men det er jo bare et ca-tall da :-)

Skrevet

HI her,

Hun målte vel hodet og mage/rygg...ikke beina. Kunne ikke si noe om lengden på knøttet da dette ikke lot seg gjøre så sent i svangerskapet. Synes bare 2500 ut hvis hun tipper babyen er på 3700-4000 ved fødsel om 3 uker.... Fikk beskjed om at vekten økes ca. 250g i uka frem mot fødsel...så da får jeg nok en gjennomsnittsbaby på vekt. Ellers vil han nok være laaaaaaaaangt over gjennomsnittsgraden på hvor søt han blir..hehehe

Hm...får vel bare smøre meg med tålmodighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...