Gå til innhold

"Gutte-stripe" på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg sist gikk gravid hadde jeg en tydelig stripe vertikalt på magen, og fikk høre at det var en "gutte-stripe". Og riktig nok kom det en gutt. Denne gangen har jeg ingen stripe, og jordmor mener at ultralyden viser tydelig at det er en jente.

Er dette tilfeldig tror dere? Flere med stripe på magen som har fått/skal få gutt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du den stripa ved navelen som stort sett alle får???? Jeg hadde det i forrige svangerskap, og fikk jente. Regner med at det kommer en stripe nå også. Tror det står litt om dette på forumet her også, og hvis det er den stripa du mener har ikke den noe med kjønnet på babyen å gjøre. For så vidt tror ikke jeg på noen "kjerringråd" som sier at du kan se utenpå kroppen hvilket kjønn barnet har.

Skrevet

Sist fikk jeg denne stripa i uke 13, og ut kom ei jente;o)

Denne gangen har jeg enda ikke fått noen stripe og er i uke 25. Vet ikke om jeg venter jente eller gutt, så det skal bli spennende å se.

Skrevet

Stemmer ikke på meg..

førstegang: Stripe og gutt

andregang: Ingen stripe og gutt..

Skrevet

Godt å høre at det ikke var et sikkert tegn. ;)

Har nemlig heller ingen tro på at man ser på kroppen hva slags kjønn som kommer.

Takk for svar. :)

Skrevet

hehe tviler på at det har noe å si :) fikk stripe sist ja, men husker ikke helt når..vi fikk en gutt, har ingen stripe nå er i uke 24, venter en ny gutt...men stripen kommer nok

Skrevet

Enig med deg yvve. Stripen heter forresten linnea nigra tror jeg, og er noe de fleste gravide får med litt forskjellige styrke. Jeg fikk forøvrig gutt sist og så ikke noe til denne stripen før jeg var 14 dager på overtid, og da kunne jeg så vidt skimte den.....

Skrevet

Hadde ikke stripe sist og da fikk vi gutt, og ikke denne gangen heller. Vet ikke hva vi får, men magefølelsen sier jente...

Skrevet

Har ikke hatt striper jeg, første gang jente og nå gutt :-)

Skrevet

Jeg fikk stripen med begge mine :) Og ha en jente, og en gutt.

Skrevet

Jeg har en veldig tydelig strek fra ca 10 cm under puppene og helt ned..Og vi venter jente :o)

Skrevet

Jeh hadde stripe forrige gang = jente !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...