Gå til innhold

Illrød, hoven og lukter vondt i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sønnen min har vært syk i 6 dager. Begynte med omgangssyke, og har de siste fire dagene hatt forkjølelse med høy feber (40,4 på det høyeste). Jeg oppdaget allerede på mandag at han hadde vondt i munnen, vil ikke ha noe å spise. Koblet jo det først til omgangssyken, men ser nå at han er ordentlig betent i munnen. Illrød, ordentlig hoven i gommen og ekstra rundt tennene og lukter pyton fra munnen. Legen sa det trolig hang sammen med forkjølelsen. Han har jo aldri blitt sånn i munnen tidligere når han har fått tenner, men tenkte at det kanskje kunne være at det er tenner på vei og siden han har vært forkjølet så har det blitt en liten betennelse i munnen?! Noen andre som har opplevd dette. Gutten min er på 16 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender at det blir betent ved tannfrembrudd. Ring det lokale offentlige tannlegekontoret, de fikser dette på dagen! Ofte trengs det bare en bittelite frembruddshjelp.

Skrevet

Jeg tror du bør gå til legen igjen.

Det kan være en slags betennelse i munnen, og da er det kjempeubehagelig for gutten din.Min eldste jente hadde noe sånt da hun var på den alderen og var veldig dårlig.

Men det såpass lenge siden at jeg ikke husker hva det egentlig var og om vi fikk medisin eller om det bare gikk over av seg selv (hun er snart 14).

Skrevet

Takk for hjelpen. Skal undersøke med det samme. :-)

Skrevet

snppa mi var sånn for 3 uker siden når hun hadde forkjølelse og feber, fikk sopp i munnen og .. men det gikk over av seg selv..

Skrevet

Takk til alle dere som har svart. Rinte nettopp tannhelsetjenesten i kommunen, og skal ringe tilbake om en halvtime. Damen i tlf. sa at hun skulle snakke med tannsøster og drøfte litt ut fra beskrivelsen hva vi burde gjøre. Legen ba jo oss om å vente til feberen hadde gått ned (vi var der på tirsdag). Hun trodde at det med munnen var en del av virussykdommen. Ser her på svarene at dere har hatt litt ulike erfaringer utfra gangske lignende symptombilde. Noen skriver sopp, andre betennlse og tannbrudds relatert betennelse.

Skal høre hva tannsøster sier, også skal jeg se hva jeg gjør utover dagen. Takk for hjlepen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...