Gå til innhold

Temperaturstigning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag steig tempen min 0,1 grad... Har dette noe å si? Må den stige mer når man får EL?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den stiger vel gradvis etter el om du har blitt befruktet...

kan være temp dipp på dag 7

Skrevet

Oki.. Så viss den stiger litt til de neste 7 dagene er det mulig at jeg er gravid?

Skrevet

Dette med temperaturstigning har jeg også lurt på - noen av dere erfarne prøvere som vet noe?

Jeg har aldri hatt så stabil temp at 0,1 grad kan ha noe å si... Varierer med rundt 0,3-0,4 grader i snitt på en uke uansett, så jeg trodde tempen måtte stige minst 0,5 eller mer for å kalle det stigning i denne sammenhengen? Nå har jeg nettopp sluttet på pillen og "tempet" på Ladycomp i halvannen uke, men vet fra tidligere også at jeg har ikke så stabil temperatur at 0,1 grad kan fortelle så mye... Eller?

Skrevet

Joda, o,1 kan ha noe å si uansett. Noen sykluser oppfører tempen seg helt ennerledes enn andre. Hos meg stoger tempene mye som oftest rundt EL, men noen ganger har det gått så gradvid at dersom jeg ikke hadde tatt EL tester i tillegg så hadde det tatt lang tid før jeg hadde sett at jeg hadde El. Så jo, 0,1 kan ha noe å si.

Å til hovedinnleggeren. Det er ikke så enkelt å si at dersom tempen går opp hele veien til dag 7 så er du gravid. Dersom du er gravid er det ett typisk tegn. Først går den opp rett etter EL, deretter går den enda ett hakk høyere opp rundt dag 7-10. Man skal ikke se på hver enkelt temperatur, men på helheten. Tempen kan også gå enda ett hakk opp 7-10 dager selv om man ikke er gravid. Du må nok berre prøve deg fram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...