Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 på slutten av et svangerskap. tror dere det har noe for seg? Jeg er SÅ klar for baby nå. Kjenner den er VELDIG stor i magen nå og det begynner å bli ubehagelig med de største bevegelsene. Føles som om jeg er mørbanka. Har vært på tur i dag allerede og lurer nå på om jeg skal ta fattt på trappene her hjemme. Hva tror dere? Var på vekstestimering for 2uker siden da var baby ca 3150 (!) I dag er jeg 38+2...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 VELDIG stor i magen nå og det begynner å bli ubehagelig med de største bevegelsene.??????????????????????????????????? Veldig stor ??????? Dene r nok rundt 3300g nå da? Det er ikke VELDIG stor som du skriver. Og...ubehagelig med de største bevegelsene??? Det opplever vi jo alle. Det er en del av å gå gravid. Om du føler deg syk derimot, da kan du klage. Ikke stress med å få ut ungen før den skal ut. La han ligge så lenge den skal ligge. Det er en kjent sak at man kan gå på seg fødsel, jeg gjorde det selv, uten å gjøre det med vilje. Men slutt å klag over at du bærer på noe tungt som er gull verdt. Ungen har det så godt der inne. Kanskje du ikke føder før 14 dager på overtid. Det er 26 dager til og da gjør du deg en tjeneste i å tenke litt annerledes...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Litt enig med hun over her. Jeg er i uke 40 nå og gjør meg klar for å gå 14 dager på overtid, bare for min egen psykes skyld..... Glad ungen har det godt under hjertet mitt :-) (ps. jeg har lagt på meg 25 kg , føler meg tung og fæl, pluss at jeg er svimmel og uvel ellers også, men det er verdt det) :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Ojoj, litt hormonell her i dag. Trengte ikke din analyse på innlegget mitt i grunnen. Jeg spurte om trapper og tur jeg og du måtte ikke svare. Hjelpe meg!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Ja, jeg og baserer meg på å gå 2uker over (26dager til), men har vel lov å spørre om dere tror at turer og trappegåing har noe for seg? Det var alt. Er jeg på kranglesiden eller??
*dragonfly* Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Jeg vet egentlig ikke , men natta før jeg fødte var jeg på et nachspiel(jeg var sjåfør ) og ca kl 02.00 fikk jeg så lyst å gå. Jeg begynte å gå frem og tilbake på gulvet, bortover gangene i huset til henne som hadde festen. Det var så godt å gå, så jeg forsatte og gikk slik i 2 timer. Kl 04.00 drog jeg hjem, sov i 3 timer. Da måtte jeg tisse. Jeg reiste meg fra senga og der gikk vannet. Aner ikke om all spaseringa mi hadde betydning, da dette var termindagen min og.
Gjest mor75 Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Trappegåing og turgåing er nok bra uansett. Men ikke overdriv dersom du blir vond i bekkenet el. l. av det.Det handler nok også om hvor modent ting er. Tror det skal en del til å sette i gnagn fødselen dersom ikke kroppen selv er klar for det. Sex skal jo også være bra. Den siste tiden er tung, og man ønsker babyen ut. Heldigvis! Vi gruer oss gjerne til å føde når det går opp for oss at vi er gravide, og det er ingen vei tilbake, men det snur seg altså på slutten, da er vi klare til å bli ferdige. Jeg synes du skal kose deg med den siste tiden. Ordne ting osv. Ha litt tid for deg selv. Det blir lenge til neste gang. Høres ikke ut som om babyen din blir veldig stor. I min mage ligger det en gutt som nok er ca 4 kg nå. Har to dager til termin, og de to første var begge over 4 kg. Ellers sier statistikken at 70 % av alle førstegangsfødende får babyen den første uka etter termin. Men for all del. Har full forståelse. Jeg er dritt lei selv!! :-OO Denne babyen har lurt meg flere ganger med rier, og da er det ikke lett å omstille seg igjen. Masse ykke til med den siste tiden og fødselen!!
Tjukk og lykkelig... igjen :o) Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Tror ikke turgåing har noe for seg. Isåfall skal du være ganske moden. Ellers har jeg ikke tro på det i det hele tatt. Jeg har ikke tro på noen kjerringråd. Venter mitt 4 barn, er en dag over termin, og ingenting har noen gang funket på meg. Og jeg skal love deg at jeg har prøvd det meste ) Tror babyen kommer kun når den vil....
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Okey, takk for svar dere to som ikke så på innelgget mitt som noe provoserende :-) Jeg tar noen minutter i trappene jeg... Og en time under dynen før jeg skal henge opp nyvasket babytøy :-) Ha en fin dag!!
Proline Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Fikk behov for å støtte deg etter de sure og høyst unødvendige innleggene, og særlig den første bedreviteren som hadde en formening om vekten til det du kjenner som en stor baby. Jeg er 38+3 idag og var på vekstestimering med ul på mandag (3500 gr) - da hadde han lagt på seg 1300 gram på fem uker!! Synes godt det er lov å være lei og sliten på slutten, og om trappegåing setter i gang fødselen tror jeg ikke det er på noen som helst skadelig måte, slik at man skal unngå det og heller sitte i sofaen og ruge på gullet.
Gjest mor75 Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Beklager hvis du oppfattet det som om jeg ble provosert. Ble provosert av den ovenfor meg, og dermed ble nok mitt eget innlegg langt og omstendelig. Huff:-)) Skal til legen i dag, men trodde jeg skulle slippe, for hadde rier da jeg våkna. Gikk over............ Må nok ta noen minutter i trappa jeg også!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 selvom ting ikke har funka på deg betyr ikke at det ikke funker i det hele tatt! men tror det meste av det kun funker når du er passert terminen. sex er jo bevist at funker og det er i grunn trappegåing også. jeg var 8 dager over termin.hadde ikke hatt sex på en god stund,men kom til å tenke på at legen min anbefalte det som det mest effektive om du vil sette i gang ting. så jeg og barnefar hadde sex og 2 timer etterpå begynte de første veene. og en veninne av meg hadde 2 uker til termin også hadde hun små løpt opp 6 etasjer og like etter startet hennes veer. er nok selfølgelig veldig individuelt,men at det funker gjør det nok absolutt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 Hehe, her ble det mye greier bare pga mitt lille spørsmål Foreslår at vi setter strek over innlegget, og de som vil gå i trapper og på tur gjør det og omvendt! Ha en super dag :-)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Jeg vet ikke om turgåing starter fødselen, men uansett tror jeg det er sundt for både deg og barnet å komme seg ut. Det holder blodsirkulasjonen i gang, vekten i sjakk og er bra for humøret. Så om tur eventuelt ikke setter igang fødselen tidligere bidrar det til bedre fødeform når den tid kommer, og det er jo bare bra. Kjempe flott for deg at du er i såpass god form at det frister med tur. Når det gjelder ekstra trappegåing tror jeg kanskje man bør være litt varsom. Man risikerer å sette igang maserier og slite seg ut unødvendig. Lykke til, og kom deg ut i det nydelige høstværet ( i hvertfall om du bor i Oslo området)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 Ikke så godt å si hva som funker synes jeg, men for all del, alt som ikke er skadelig må da være greit. Ser ingen grunn til å gå å ha det ubehagelig lenger enn nødvendig, denne babyen kommer uansett når han vil, hvis man med litt forsiktighet kan minne h*n på at det er et alternativ her ute som er ganske bra... Skjønner ikke hvorfor noen lar seg så innmari provosere av det jeg. Pass litt på bare så du ikke blir helt utslitt, du kommer til å trenge kreftene senere
Moder'n-2 Skrevet 14. september 2007 #16 Skrevet 14. september 2007 Det kommer jo litt an på _hvorfor_ du skal gå tur/gå i trapper. Som noen har svart deg, så er det bra å trimme i svangerskapet. Men om poenget er å starte fødslen, så har i alle fall jeg fått høre (på svangerskapskurs) at det å gå lange turer eller i trapper ikke er en lur måte å starte fødslen på. Hvis det i det hele tatt funker (noe det såvidt meg bekjent ikke er vitenskaplige undersøkelser som understøtter), så ønsker du IKKE at fødselen skal starte etter at du har slitt deg ut med mange timer med trappegåing! Hvis jeg var deg, ville jeg satset på sex. Rett og slett fordi sæd inneholder et hormon som modner livmorhalsen. Og så kan det jo være riktig så hyggelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå