Gå til innhold

Dere som ammer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere skal ut en tur og være borte fra baby 1 eller 2 måltid og pumper dere. Hvordan vet dere hvor mye dere må pumpe per måltid til baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg mente det var ca 13% av kroppsvekta. men jeg kjøpte et par ferdigblanda mme sånn i tilfelle det ikke var nok. på sånne kjeft lignende pakker.

Skrevet

Er aldri så lenge borte fra babyen min....

Skrevet

Men kjære deg, det blåser vel jeg i. Var ikke det jeg spurte om.....

Skrevet

Sønnen min er 7 uker og helga som var så overrasket jeg gubben med kino mens søsteren min satt barnevakt. Det gjør da ingenting om noen du stoler på passer babyen noen timer. Det er bare sunt å få litt kjærestetid eller bare litt tid for deg selv til å shoppe litt eller ta et laaangt bad eller bare stelle seg selv litt. Litt avlastning rett og slett.

Skrevet

Vet ikke hvor mye han trenger, men pumper meg litt hver dag og fryser ned. Tar bare noen minutter å tine frossen melk i vannbad. Nå er bare gutten min 7 uker så har ikke helt system på spisingen hans enda.

Skrevet

Småen her drikker ca 80ml pumpet melk av ganga. Så jeg pumper 100ml til et måltid for sikkerhets skyld. Han drikker mindre av ganga av flaske enn av pupp. Tror det er fordi han får den tynne og den fete melka blandet, blir fortere mett av det...

Hvordan jeg fant ut hvor mye han drikker? Jeg pumpa den puppen han ikke tok og pumpa den andre etter at han var ferdig, så kunne jeg regne ut forskjellen. Blir sånn ca...

Skrevet

Min gutt drakk rundt 125ml av flaske på den tiden.

Pump det du har i begge brystene og sett det i kjøleskapet. Dersom babyen ikke drikker alt, kan du fryse det som ikke ble varmet opp i etterkant. Ha en ferdig blandet Nan 1 i bakkant. Koster ca 11 kr i butikken. Den har veldig lang holdbarhet så om du ikke åpner den så har du den i reserve til neste gang..

Du kan pumpe deg dagen og samme dag. Da skal du ha plenty med mm til småen.

Skrevet

Ja da pumper jeg dersom jeg har nok til det. Har jeg ikke det gir pappaen mme i stede. Jeg vet ikke hvor mye han spiser, pumper nå bare ut det jeg har og så merker vi nå om det er nok. Er det for lite så er det jo bare til å gi litt mme i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...