Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Smertestillende, bakteriedrepende, krampeløsende, menstruasjonsregulerende, sammentrekkende og fordøyelsesfremmende. Den er fin ved forkjølelse, gikt og andre muskelsmerter, diare, luftsmerter, andre fordøyelsesproblem og uregelmessig menstruasjon. Fin ved fødsel, fordi den både er smertestillende og stimulerer veene. Bør ikke brukes under graviditet. Brukes i søte retter, bakverk, desserter og ikke minst til risgrøt, rømmegrøt og i forbindelse med epler. Medisinsk brukes barken som betennelsesbekjempende, sammentrekkende og stimulerende middel. Brukes ved kvalme/oppkast, oppustethet og diare. Det står at man ikke skal bruke det under graviditet,men det er sikkert for å ikke fremkalle veer.. Men må si jeg syns kanel er et flott krydder gitt!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 så er lite lurt å bruke hvis du er hard i magen altså?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 lurte litt på det jeg også. Men det står jo fordøyelsefremmende,så kanskje det funker både vel løs og hard mage? og har lest her inne at flere har flydd på do etter å ha spist det,så det er vel bare å prøve seg fram:)
Gjest mor75 Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Her spsies det kanel:-)) Har to dager igjen til termin. Visste dere at man bruker kanel i tomatsausen som er i Moussaka. Gir kjempegod smak!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Hellasfreak som jeg er, så visste jeg det... Måtte tenke leeeenge før jeg skjønte hva det smakte når jeg spiste dette første gang i Hellas, mannen min skjønte det ikke. Når vi lager Moussaka fra Toro har vi bestandig i litt kanel i sausen og da blir den enda bedre...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 har akkurat spist litt risengrynsgrøt fra i går med masse kanel...
*1+1=2 små* Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 jeg fikk sikkelig lyst på risgrøt med kanel og sukker nå
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 vaniljekesam med eple og kanel...mmmmm:) prøver det nå,utrolig godt! Noen som dette har funket på forresten? en uke igjen til termin,og temmelig lei!
prøvekluten+3små Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 hellasfreak..er du sikker på det er kanel du smaker når du er i hellas? det trodde nemlig vi og,men det er ikke kanel,det er et krydder som heter kummin:O) men d ligner litt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå