LisaColli Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 ser de har tilbud på denne stolen på reflex, men det er vel anbefalt å ha bakovervendt bilstol?
Gjest Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 JA, det er anbefalt på det sterkeste uten å være lovpålagt... Maxi Cosi Mobi er bakovervendt, identisk til Priori, og et knallgodt sete..! Kan også brukes til hele 25 kg, ikke bare 18 kg..! Ellers ville jeg sett på Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic Comfort (men prøv i bilen, det tar stor plass), HTS Izi Kid/Combi (men passer ikke i veldig mange biler, så ta med bil og unge og prøv), Britax Secura, Brio Zento og Britax Two Way Elite! :-)
LisaColli Skrevet 13. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2007 okei. hva med maxi cosi priorifix? ser ut som samme stolen, men den er 1500,- dyrere :S skal ta en titt på maxi cosi mobi, takk for tipsene:) vi har ganske liten bil, så kan ikke ha det største setet
Gjest Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Priorifix er også bare fremovervendt dessverre...:-( Har dere liten bil anbefaler jeg ¨å sjekke ut Duologic (hvis dere bor nærme svenskegrensen er det råbillig!) og Britax Two Way Elite, de har vi brukt både i VW Polo og Nissan Micra uten problemer, og dette er til storebror på 4 år..! :-D
Uwimana Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 lillegutt er bare 13 mnd, men vi har fremovervendt! han er UMULIG å få til å sitte bakovervendt, så da har vi ikke så mye valg rett og slett!! det har bare endt m at vi har måttet ta han ut av setet, og da er det iallefall bedre å ha han riktig veg istede;) hihi...... da er han så fornøyd atte!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Ok, og det innlegget var relevant, fordi..? Det er jo uten tvil anbefalt å ha bakovervendt, og så lenge HI vil ha bakovervendt synes jeg dette innlegget var unødvendig... Men men, deg om det ;-)
Uwimana Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 ja nei altså jeg bare sa det:) mente ikke å provosere noe som helst! jeg VET at det er anbefalt å ha de bakovervendt! sorry da, om det ikke passet inn! men jeg bare sa det lissom!!
LisaColli Skrevet 13. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2007 hun har sittet bakovervendt til nå, så hun vet jo ikke om noe annet:) vil nok ha et bakovervendt sete ja:) takk for tipsene mamsemomsen!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Signerer "mamsemomsen<3". Det er absolutt anbefalt å sitte bakovervendt så lenge som mulig. Og tidligst snu barnet når det er 2,5-3 år, og aller helst ikke før 4 års alder. Om mulig ennå lenger om det er praktisk mulig. Det er 5 ganger så stor risiko for å dø forovervendt som bakovervent i en lik ulykke. Og det er også bedre å ha barnet bakovervendt i fremsetet(husk å slå av airbag) enn forovervendt i baksetet. Og det er som reggel vi voksne som synes det ser vondt ut å sitte med beina krøkket, ikke barna. Vi velger heller et brukket ben fremfor brukket nakke. I tilegg er det tryggest å ha barnet i midt posisjonen bak, dette er fordi man da har mer å gå på om noen skulle smelle inn i siden på bilen. Og når man får flere barn er det da naturlig at det yngste barnet sitter i midtposisjonen nettopp fordi det da vil være det barnet som har minst motstandskraft i seg selv, og i tilegg at setene i gruppe 0 har en annen festemåte som gjør at disse sitter løsere i bilen enn et sete i gruppe 1-2. Ellers lykke til i jakten på den perfekte bilstol for DITT barn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå