Gå til innhold

Nattesøvn - Hva skjedde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe har skjedd med nattesøvnsrutinene til Erica. Tidligere var det slik at hun våknet en gang om natten og ville ha mat. Etter mating, la jeg henne i sengen og hun sovnet så og si med en gang.

Men nå; nå ligger hun våken i 1-1 1/2 time etter nattmating! Og hun gråter og smiler om hverandre når vi går inn til henne. Vi tar henne ikke opp, gir kun smokk og bamse og sier i fra at nå er det natt kjære venn. Men det er jo så slitsomt å ha det slik om natten!

Noen som kjenner seg igjen eller? Noen tips eller råd til hva vi kan gjøre? Tenker jo på å begynne med nattavvenning snart, men blir jo helt skremt av denne nye rutinene hun har lagt seg til. Og ikke minst trøtt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tenner som er på vei. Camilla tullet skikkelig på nattestid et par uker før jeg oppdagde tennene hennes :-)

Vi hadde henne på vårt rom i den perioden, så sånn sett var vi heldige da. Utrolig slitsomt å løpe fra ei god og varm dyne hele tiden ja!

Har ikke så mange gode råd å komme med, annet enn at dersom det er tenner så går det over :-)

Lykke til!!

Klem

Skrevet

Sebastian hadde også en periode da han våknet ørten ganger hver natt og skulle ha smokken. Det var da han sleit som verst med tenner, så det kan jo være at Erica er på gang med noe?:)

Her har det gått seg til av seg selv igjen, vurderer sterkt å begynne med nattavvenning nå.

Skrevet

Huff, ja det er slitsomt! Vi har jo hatt det slik på natt/morgen en stund. Hun vil liksom ikke sove mer når hun først våkner. Har ingen andre gode råd jeg heller. Tror bare de må skjønne etter hvert at det ikke er noe vits i å våkne; ikke får jeg mat, ikke får jeg selskap.. Men det er utrolig slitsomt! Og ikke minst grusomt å høre på at de gråter! Men man kan jo liksom ikke bare la de bestemme og starte dagen når de vil heller. I hvert fall ikke midt på natta:-/

Får bare tro at det går seg til når hun skjønner at her skjer det ikke noe, og jeg er kanskje litt trøtt likevel?! Lykke til!

Skrevet

Det er ikke greit å si hva det kan være, vi har jo hatt sånne perioder her vi også, uten at jeg helt vet hva det kommer av. Mia var så flink å sove natten igjennom fra 2-3 måneder, men nå har hun begynt å våkne flere ganger igjen. Som de andre sier så kan det jo være tenner på gang? :-)

Håper det går seg til snart, det er så innmari slitsomt å bli frarøvet nattesøvnen når de små trenger oss 100% på dagen.

Skrevet

Åh høres ut som Matteo.

Vi trodde også at det var tenner. Men det var altså eksem, og han klør.. Men det finnes en løsning, og vi jobber med saken.

Jeg håper at det er forbigående, og at du igjen får tilbake nattesøvnen, for er det noe som er slitsomt så er det å ikke få nok søvn.

- Legen min har gitt meg en del sovemedisin som jeg ikke kommer til å bruke på Matteo før jeg blir totalt desperat.. Du må gjerne få litt om det blir for ille ;o)

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger.

I natt var det, om mulig, enda litt værre. Begynte kl 22.30 allerede. Samboeren min tok denne økten, men det ga seg aldri. Kl 23.30 ga jeg Erica litt mat, og hun sovnet til pupp. Men vel nede i sengen igjen, var det mer gråt. Så var det inn og ut av soverommet for å gi smokk frem til 00.30, da sovnet hun.

Men til gjengjeld sov hun til 06.30 igjen, så det var jo bra.

I dag skal vi prøve å gi grøt litt senere enn vanlig, så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Føler virkelig med deg, er ikke noe kjekt med dårlige netter. Det kan være forskjellige grunner til at hun våkner slik. Vi har opp og ned netter. De nettene han er hyppig oppe, så sitter jeg rolig ved siden av sengen til han sovner igjen uten å ta han opp. Gir gjerne dentonox. Han får ikke mat før det har gått tre timer. Etter en natt med slik eller to så sover han igjen godt på natten(to ganger opp). Men dette er Adrian. De er jo så forskjellige og har forskje3llige årsaker til at de våkner. For adrian sin del, virker det noen ganger som det bare er vanskelig å finne søvnen igjen og da blir han frustrert. Jeg merker at desto mer rolig jeg er på natten desto fortere roer han seg ( jeg blir skjeldent stresset av at han hylgriner). Merker han at jeg kun ønsker at han skal sovne raskest mulig, så blir det verre.

Håper dere finner ut av det. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...