Tigermor. Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Sikkert ikke så veldig vanskelig valg dette men trenger å lufte tankene litt alikavell.. Begynner å bli ganske gravid nå, har 101 dager igjen til termin =) Men har vært plaget med bekkenløsning siden uke 6, var sykmeldt helt i starten av sv.skapet pga bl og kvalme. Takket være en lang og god sommerferie og god tilrettelegging på arbeidsplassen (er lærling i omsorgsarbeiderfag) har jeg holdt ut til nå i redusert stilling, får 50% svangerskapspenger. Startet på ny læreplass (skal være på 3 forskjellige plasser i løpet av læretiden) for 2 uker siden og etter det har bekkenløsninga blitt ganske mye værre desverre =( Samboeren min nermest forbyr meg å gå på jobb når han ser hvor vondt jeg har etter arbeidstid og forlanger at jeg skal dra til legen å få meg 100%svangerskapspenger/sykmelding! Vet jo egentlig at det beste for kroppen min er at jeg bare går hjemme og tar det rolig nå, men samtidig ønsker jeg å jobbe også, synes at den nye abeidsplassen er så fin og trives godt med oppgavene der =) Får dårlig samvittighet av tanken på å ringe min nye sjef og forklare at jeg ikke orker mere, selv om hun hele tiden har visst at bekkenet plager meg.... Æsj ikke lett å være gravid, hormonell og for en gangs skyld samvittighetsfull......... =/
Bobine Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg tror det er du som vet best hvor grensene dine går for hva du tåler og hva du orker. Det er vemodig å kaste inn håndkle hvis du trives godt, men samtidig skal du ha litt krefter igjen når du kommer hjem. Hvis du bestemmer deg for å være hjemme, er det verdifullt for sjefen din å få høre at du trives, så vær åpen og ærlig om hvordan du har det. Til syvende og sist er det viktigst at du ikke er utslitt når fødselen nærmer seg. Mye kan skje på den tiden du har igjen, men bekkenløsning pleier vel ikke akkurat å bli bedre ettersom tida går..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå