Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Er det flere her som har / har hatt det? Ønsker så veldig å få litt orden på ting nå !!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Har aldri hatt problemer med dette nei. Vi bruker ikke penger vi ikke har - ergo: bruker ikke kredittkort! Har selvfølgelig lån, men det har vi råd til Har en veldig ordnet økonomi, og det er deilig!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 hun spurte ikke etter noen som IKKE har det...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 hei. vi har hatt det. vi måtte ta opp et lån og betale alt med. da hadde vi et stort lån som vi klarte og betjene. vi klipte alle kortene og kuttet ned på alt vi ikke trengte! vi klarte oss og har leilighet og 2 biler i dag og penger til alt vi trenger. jeg vet det virker helt umilig å komme seg ut av det, men ring å snakk med kreditorene og få et lån i en bak eller noe å betal alt. det GÅR ann å komme seg ut av det masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Hei. Jeg jobber med rettshjelp, så selv om jeg ikke har gjeldsproblemer selv så har jeg jobbet med tilsvarende saker. Nå vet jeg ikke hvor alvorlig det er i ditt tilfelle, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med namsmannen, som både har veilednings- og undersøkelsesplikt i saker vedrørende gjeldsforhandling. Håper det ordner seg for dere!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Takk for svar. Men ang å få lån i en bank er jo umulig når man har store gjeldsproblemer da. To biler og alt det der er en luksus jeg bare kan drømme om.... Får jo ikke åpna en konto engang. Eller mobilabbonement eller noenting. Jeg skylder ca 350 000 tilsammen.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 vi skyldte 200.000. vi fikk noen som stolte på oss til å ta opp et sånt "frihets lån" som vi betaler ned.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Tror nok det kan være lurt å ta kontakt med kreditorene,være ærlig og rett frem. Fortell at dere har tatt dere vann over hodet,men ønsker å betale ned på gjelda så raskt som mulig. Kanskje kan dere sammen komme frem til en nedbetalingsplan som dere kan klare,uten at dere er tvunget til å leve på luft og ingenting i tida fremover. Søk hjelp fra profesjonelle som jobber med dette,snakk med banken om namsmannen,så går dette fint. Er mange som har havnet i den situasjonen og klart å ta seg ut av det,men man må ha en målrettet plan,og få full oversikt over økonomien,noe dere tydligvis trenger hjelp utenfra til. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 350 000 i kredittkort gjeld??? Dere burde virkelig ordne opp ja! Spesiellt hvis dere holder på å sette barn til verden....
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Prøv 3 mill i lån.... Skal ikke være enkelt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Nei. Hvis jeg får litt "orden" på dette, så kan det vel ikke være stort verre enn folk som har millioner i gjeld, på en måte.....
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 bank2.no,er veeeeldig snille på og gji lån til folk med betalingsannmerkninger og høg små gjeld=)
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Gubben min hadde masse gjeld da vi ble i lag (mye takket være hans ekskjærring) Vi ordnet opp på følgende måte: Hadde en samtale med banker der jeg hadde huslån og forhørte meg ang nedbetaling av kredittgjeld. Fikk godkjenning om å få de pengene inn i huslånet. Ringte så de forskjellige kredittorene, og fikk eksakt sum på gjelden (gjelden krympet med 40.000 fordi de fikk alle pengene som min kjære skyldet på en gang) Men han hadde gjeld "bare" på 150.000,- da. Er dårlig butikk å ta opp et helt nytt lån for å dekke det gamle lånet. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå