Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en leilighet i Mai.En horisontaldelt hus,og jeg bor nede.Problemet er at jeg hører når de er på do oppe,og når de skyller ned,jomer det i alle vegger.Skikkelig ekkelt å høre på.Betalte liksom 2 mill og huset er fra 2004.Eieren opplyste ikke om dette problemet.Har jeg rett på noe som helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan ta kontakt med eiendomsmegleren og prøve å føre klagen videre..

er jo ikke en feil som er lett å oppdage på visning, så er ikke en feil dere burde ha sett først...

men jeg har ikke så veldig mye peiling da :)

Skrevet

Hei;-)

Vi kjøpte et nytt hus i 2003 og hadde samme problemet. Det smelte og dundret i veggene når noen trakk i snoren. Helt grusomt. Vi bor i rekkehus og alle de andre på rekken hadde det samme problemet.

Vi kontaktet byggefirmaet som sto for oppføringen av huset. Måtte igjennom mange runder før de ga seg og de tilslutt gikk med på å legge nye rør. Problemet her var at de hadde lagt inn plastrør fra 3.etg til 1. etg som smalt i veggen når noen trakk i snoren. De kom opp hit og målte støynivået når vi trakk i snoren. Og utifra det fikk vi medhold, og da forsvant den verste smellingen og dundringen i veggen. Det hørtes ut som tordenvær på sitt verste.

Uansett så er det jo en garanti med huset. Vi har hatt saker og ting som har dukket opp i løpet av disse 4 årene og da har byggefirmaet alltid ryddet opp gratis. Tror det er 5 års garanti hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

tusen takk.ska liksom slippe å høre at de tisser og slippe å våkne av at de skyller ned når huset er så nytt og man betaler 2 mill.

Skrevet

Ja det burde være helt unødvendig. Ikke gi deg på det, selv om de prøver å ordne opp i det. Advokat er en fin ting også;-)

Lykke til! Håper det blir en løsning på problemet ditt kjapt;.-)

Skrevet

Haha!! Nå gikk det litt fort i svingen her;-) Jeg mente selvfølgelig; ikke gi deg selv om de prøver å vri seg unna;-) Uansett, lykke til;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...