Gå til innhold

vakum eller tang

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør mest vondt tro? Så på jordmødrene på nett-tv nå, babyen bare pluppet ut når de fikk på vakumet virket det som. Har aldri sett dette i praksis, så det var veldig interessant. Tang virker SÅ skremmende, men har ikke sett det før heller da. Kanskje vi får se en forløsning med tang i en annen episode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår ble tatt med vakum, etter å ha presset lengre enn normalt. Trengte den hjelpen som hun på tv i dag.

Aner ikke hvordan det er med tang, men vakum syntes jeg ikke var noe vondt når det stod på. Det var godt å få hjelp til å endelig få henne ut:) Men jeg revnet ja.

Skrevet

Gutten min ble hjulpet ut med vakum. Jeg var utslitt, så jeg slet med pressinga, og lillegutt kom ikke lengre ut. Måtte til slutt få hjelp. Tok sin tid det også, men når først hodet var ute, så sa det bare plopp. Jeg tror ikke det var vondere med vakum enn uten... jeg måtte sy bare tre sting. Tang høres mye skumlere ut :P

Skrevet

Min lille prins ble tatt med tang da jeg ikke kjente pressriene pga. epidural og at fosterlyden ble veeeeldig lav.Han måtte tas ut i hui og hast.Revnet veldig mye og ble kjørt rett opp på operasjon og lagt i narkose.Men de berget prinsen og jeg er grodd greit:-)Må man så må man,for det er ikke noe du styrer selv:-)

Skrevet

Når jeg fikk min gutt for tre år siden så måtte han tas ut med tang når pressriene stoppet helt opp....Gikk veldig fint å få han ut men han ble ganske så blå og gul på begge sidene av hodet pga. tanga og hadde veldig vondt stakkar det første døgnet:(( Men det var som en annen sa her, må man så må man. Er vel forskjellige erfaringer tenker eg både med tang og vakum

Skrevet

Gutten min ble hjulpet ut med vakum da jeg fikk ham for 3 år siden. Jeg hadde da hatt pressrier i 1,5 time og trengte litt hjelp til å løsne ham. Det gikk kjempefint og det var godt å få den hjelpen. Jeg revnet heldigvis ikke.

Skrevet

Fikk ikke sett Jordmødrene i går, så kan ikke uttale meg utifra det, men sønnen vår ble tatt med vakuum (pga. treg framgang og sliten mor :-) ). Tror det gikk bare noen få minutter fra vakuumet var på barnet til han var ute. Jeg fikk lokalbedøvelse i tilfelle de måtte klippe (litt oftere behov for klipp ved vakuum/tang enn ellers), men slapp det.

Jordmora mi sist gang sa at dersom man møtte på ei jordmor eller en lege som var ERFAREN med tang, var dette det mest skånsomme av de to. I andre tilfeller ville hun anbefale vakuum. I tillegg er det jo avhengig av hva jordmor/lege liker å bruke selv.

Synes det var veldig fint å få hjelp når vi tross alt hadde kommet i den situasjonen. Sønnen vår fikk noe som lignet litt på ei stor vannblemme på bakhodet, men det forsvant etter bare to dager...

Skrevet

Jeg hadde vakuumforløsning med førstemann, og slik jeg forsto det er vakuum et mindre inngrep enn tang. Jeg revnet ikke, og jeg kjente ikke noe mer til smertene ved vakuumet enn de smertene som riene laget...!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...