Gå til innhold

Grur meg litt til i morgon....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på 6 vekers kontrol, og eg har slutta å amme fordi snuppa berre skrik og skrik når eg ammar ho, samme gjeld om eg pumpar meg og gir ho på flaske, verkar som om ho ikkje tåler melka mi....prøvde å berre supplere med MME gjekk litt bedre, men ho er heilt fin når eg berre gir MME og ikkje noko MM....for om ho får MM merkar vi med ein gong at ho får vondt i magen og skrik og skrik!

Men grur meg sånn til å fortelle helsesystra om det, for eg har masse melk til ho (prøvar å fortsatt halde oppe produksjonen ved å pumpe å fryse ned, i håp om å kunne bruke det i grauten seinare når tarmane er meir utvikla)

Men eg har slitt meg heilt ut på å prøve alt anna (kutta ut Ku.melk, gitt minifom, sukkervatn, malt og kiropraktor) og når MME gjer ho til ein glad og fornøgd unge som søv 8 timar sammenhengande om natta så håpar eg berre ho ikkje dømmer meg fordi eg ikkje ammar....

Guud som eg grur meg....

Har lyst å ha med sambo, men han må jobbe.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å gu eg kjenner meg igjen..

men eg sluttet bare helt å amme..

men dei sa ikke noe, var bare glad jenta spiste.. å viss dei klager på det i morgen, så sier du bare så det er..

lykke til :)

Skrevet

kjenner meg igjen

men det viktigste er at barnet får mat og er fornøyd

amming skal være kos ikke stress , alle vokser opp selv på mme :-)

det eneste som er forskjell er at mm beskytter bedre mot oppkast og diaree ellers stiller de likt i henhold til immunforsvaret

må bare nevne minifom her også at det advares å gi til spedbarn pga senbivirkninger søk på nettet er ikke mer enn 5 mnd siden de kom med det

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Dømmer helsesøster deg så har hun et alvorlig problem. Dessverre finnes det helsesøstere som har det, og som ikke skjønner hvor deres grenser går når det gjelder nedrakning av foreldre. Håper du møter en som forstår ditt valg, og som vet litt om mme. Det er ikke alle barn som tåler mm...kanskje helsesøster kan finne ut om ditt barn er et av disse eller om det er noe som du inntar som ikke er gunstig for akkurat babyen din. Det at du velger å gi mme for å forhindre at babyen din har det vondt er jo en veldig bra grunn til å velge mme ovenfor mm. Og uansett om du valgte å gi mme vare for å gi mme så har helsesøster ingenting med det å gjøre. Og det at pumper deg er jo bare et pluss!

Håper det ikke blir så ille...og om du skulle møte på en teit helsesøster så ikke la deg knekke, og skriv heller om det her på småtroll etterpå. Så kan vi støtte deg for du gjør ingenting galt!:-)

Skrevet

Hei.

Det er ingenting og grue seg til,det er du og kun du som bestemer om du vil amme eller ikke og ikke helse søster .De er kun der for og gi råd og ikke noe annet.vist du føler at babyen din er mere fornøyd med mme og du blir helt utslitt av og amme ,så syns jeg at du skal fortsette og gi mme ,følg det du mener er best for deg og babyen fordi det er du som er mamma og det er du som vet best og kjenner babyen din og ikke helsesøster som ser babyen i 10 min ca en gang i mnd.

Stå på og lykke til.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...