miss_chica Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 er så mye for og imot salami..hvor mange er det som spiser salami her? evt hvis det er farlig, når i svangerskapet er det mest risikabelt å spise det?
velsignet med to Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg spiser det og har spist det hele veien.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg har også spist salami, og har ikke hatt dårlig samvittighet for det heller. Unngikk det noen uker, men det var pga kvalme og taklet ikke tanken på noe kjøtt-aktig :-)
*1+1=2 små* Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 spiser salami jeg og, kan hende at jeg husker på å fryse den ned i noen dager..men det skjer ikke ofte:P I starten av svangerskapet var salami det eneste jeg takla å spise, trengte noe salt fordi jeg var så kvalm, min lille baby har det bare bra.
~Roskva~ Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 jeg spiser salami, jeg.. Men jeg kjøper inn tre pakker i slengen, av de "små" pakkene (ikke de gigantiske til Gilde) og så slenger jeg dem i fryseren når jeg kommer hjem fra butikken. Og så tar jeg bare opp en og en pakke.... Da blir de frosset lenge nok til å ta knekken på toxo-parasittene, og så spiser jeg dem opp fort nok til å unngå listeria :-)
prima donna Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 å, har ikke fått med meg det jeg, er det ikke spekemat man skal være forsiktig med? jeg har spist salami mange ggr mens gravid. t.o.m i det store skumle utlandet.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Salami og andre spekepølser går vel under kategorien spekemat.. Men jeg spiser det likevel.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Nei, jeg spiser ikke det. Klarer å holde meg unna i ni mnd ) Men for de som på liv og død må ha det, så hørtes det lurt ut å fryse den ned først.
Mammahjertet Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Hvorfor skal man ikke spise det? Regnes det som spekemat???
håper på fulltreff Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Den er vel ikke hverken stekt eller kokt, og da skal man jo være forsiktig som med røkt laks osv. Men, jeg spiser jeg... NAM! Jordmor har aldri sagt noe om pølsepålegg, så jeg regner med at sjansene er veldig små for noe smitte.
Gjest Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 Jeg spiser salami ... spiste det sist jeg var gravid å
*tybber* Skrevet 13. september 2007 #14 Skrevet 13. september 2007 Jeg spurte legen jeg, om jeg kunne spise det. Fikk til svar: "Ja, hvorfor ikke?" *hihi* Så jeg spiser det med god samvittighet! )
Gjest Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 Jeg har spist det hele tiden..Men snakket med jordmor..Og hun sa at på matportalen..(eller noe sånt) Så stod det at man BURDE fryse ned salami i 2 døgn før man spiste det..Det har jeg begynt med )
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 13. september 2007 #16 Skrevet 13. september 2007 Jeg spiser salami og alt det andre jeg har lyst på. Gjorde det sist også. Både lege og jm rister på hodet av alt mat hysteriet. Fikk bare beskjed om å spise det jeg ville..
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 13. september 2007 #17 Skrevet 13. september 2007 Jeg spiser det ikke. Spiser ikke noe pålegg som ikke er varmebehandlet, og holder meg borte fra dette hele svangerskapet, siden det er under mat som gravide bør holde seg unna pga det kan finnes skadelige bakterier i dem. Vil ikke utsette babyen min for noe som helst, og det er tross alt bare 9 mnd jeg trenger å holde meg unna det. Og så pass klarer jeg ) Mye annet å spise
september mamma Skrevet 13. september 2007 #18 Skrevet 13. september 2007 jeg har spist det i hele svangerskapet. Er nå i uke 38
Smellt P. Tjukka Skrevet 13. september 2007 #19 Skrevet 13. september 2007 Spiser ikke spekemat når jeg er gravid ! Selv om det er noe av det beste jeg vet ! Gleder meg til jul , da skal jeg kose meg med spekemat , brie og et glass rødvin ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå