snirkeline Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hei:-) Har skrivd et innlegg om datteren min her inne også,men dette er ang minstemann. Han er 20 mnd nå.Sovet mye fra han var baby.Sover fortsatt godt på dagen også.Men han er helt utrolig aktiv når han er våken!Han løper rundt hele tida,er nesten aldri i ro.Har ikke tid til å sitte på fanget å kose(unntatt hvis han har noe å spise på,da sitter han en liten stund),bare en liten kos i forbifarta. Han hiver seg ut fra sofaer,klatrer opp på alle bord vi har i huset osv.... Han har også begynt i barnehage,vært der fem dager nå.Der ble det også kommentert i dag da jeg hentet,at han var usedvanlig aktiv,han løp rundt hele tiden(men hadde sovet halvannen time). Får meg til å tenke litt på om dette kan være tegn på noe,eller om han bare er en veldig aktiv unge,er jo mange som er det uten at det er noe i veien. Hvordan er det med dere som har guttebarn med ADHD,sov de lite eller mye når de var små,og når begynte dere å tenke på at det kanskje kunne være noe?(eldstemann her er en helt annen type.Vært aktiv han også,men ikke på langt nær i nærheten av ham her)Hvilke tegn så dere? Veldig glad for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg har ikke barn med adhd, men en lillebror som fyller 10 år i nov. Han beg på ritalin for snart 2 år siden.. og da sa moren min at hun hadde ikke gjort annet de siste 8 årene enn å løpe etter han.. Han var aktiv, men ang soving.. vel.. han la seg 19.30 - 20.00 og sov til 06.00 på morgenen. Husker ikke når han hadde dupper på dagen o.l. Kan hende at minstemann er veldig aktiv... og at dette er noe som "går av" når han blir litt eldre...
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Nå er gutten min blitt 12 år da, og har nesten glemt hvordan det var i akkurat den alderen gutten din er. Men han var veldig tidlig ute, gikk før han var 10 mnd, klatret oppover skaper før han var 1 år hehe. Han sov også lite for alderen. Han sluttet tidlig å sove på dag i forhold til jevnaldrene, men akkurat når husker jeg ikke nå. Andre bemerket at han var aktiv. Men i den alderen er det vanskelig å skille mellom hva som er diagnose og normalt. Noen barn er bare mer aktive enn andre. Har ei jente på 15 mnd nå, som også er aktiv, og tidlig ute. Men har ingen mistanker om ADHD der.
snirkeline Skrevet 12. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2007 Håper at det vil gå seg av ja:-) Han sover veldig bra,så har ingenting å klage over der.Legger seg rundt kl.19,og sover gjerne til 10 dagen etter:-) Men når han er våken får jeg ikke gjort noen verdens ting..blir bare å gå etter han og ta ham ned fra bord,sofarygger og annet han måtte finne på,klår på alt mulig,tømmer skuffer og skap.Har måttet sette hyssing gjennom håndtak på skuffer og skapdører:-) Blir ganske slitsomt,så når han sover er det bare å frese over huset og få gjort mest mulig.Skal bli litt godt nå når han har tre dager i barnehage,å kunne gjøre litt husarbeid i fred... Takk for svar:-)
snirkeline Skrevet 12. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2007 Ja,blir vanskelig å skille mellom veldig aktive barn og ADHD.Er jo mange som er veldig aktive uten at det trenger å bety noe...da vokser de det jo gjerne av seg:-) Ellers så var han litt sen(tror jeg i forhold til andre da),men når han først fant det ut skjedde ting fort.Gikk på 11 mnd-dagen.Ikke lenge før han løp rundt da nei:-)
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 11 mnd er jo tidlig å gå da :0)
snirkeline Skrevet 13. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2007 Ja,det er vel kanskje det...eldstemann gikk når han akkurat hadde rundet året,dattera mi når hun var ca 15-16 mnd.Så de har vært litt ulike der.
snirkeline Skrevet 13. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2007 Skulle stått:"Ellers så var han litt sen til å krabbe" :-) Går litt fort noen ganger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå