*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Syns jeg leste i går at det ikke var garantert at barnet var allergisk mot det det ble testet positivt på via en prikktest... Jenta mi tok det i går, og testet som allergiker ovenfor bjørk, timotei,gråor, hund og katt. Noen mente man måtte ta blodprøve i tillegg? Vi var hos hudlege og utførte testen i går (ventet siden mai for å komme inn), og ville jo tro dem gjorde det ordentlig? Grunnen til at jeg lurer er, at vi har aldri merket på henne at hun reagerer på katt/hund. Mamma har katt, og der har hun vært 1-2 ganger i uka siden hun ble født... Ikke merket noe på henne når vi har vært der. Og svigermor har hund, men der er hun kun 1-2 ganger i året (160 mil mellom oss). Mamma skal kvitte seg med katten, men jeg vil jo veldig gjerne at det skal være heeelt sikkert at hun har allergi da... Hun fikk utslag 3+ på både katt og hund.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Jeg vet ikke sikkert. Men vet at både søs mi og pappan min reagerer på prikktesten, men IKKE i her hjemme. Vi har hatt hund og katt i 25år, også.. Hvorfor vet jeg ikke.. (at det er slik.. Men de har iallefall aldri reagert på dyr..)
It's all about me Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg mener å ha hørt at slike tester er sikre hvis de slår ut. men hvis det ikke slår ut er det ikke garsnti for at en ikke er allergisk. Litt som en graviditetstest, er den positiv så er den positiv, men ved en negativ test kan men ikke være helt sikker.....
pøber´n & je Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Det var jeg som sa at du burde få tatt en blodprøve. Elias fikk forskjellig svar på sine. Men det at hun ikke reagerer på de dyrene dere har, kan ha noe med flasset. Det er jo det man er allergisk mot. Elias reagerer på noen hunder og katter, mens andre reagerer han ikke på.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Nei, de er ikke sikre eller absolutte, spesielt ikke hos barn. En blodprøve vil heller ikke vise noe sikrere resultat. Dersom hun ikke reagerer på katten, så tyder det jo på at hun tåler den selv om prikktesten viser noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå