Gå til innhold

Noen som vet? Tannlege i 1.trimester...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har selvfølgelig klart å få tannbyll nå, er i 6.uka nå. Hvordan er det å ta røntgen hos tannlege nå? bedøvelse? Må sannsynligvis ha penicillin og. Kan dette gi skader på fosteret? Er sikkert litt overhysterisk da, men.. Håper noen kan svare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ta røntgen, men du kan få bedøvelse.Pencillin er jeg usikker på, men snakk med tannelegen din..

Skrevet

Ang penicilin vet jeg ikke, men da jeg var hos tannlegen opplyste jeg om at jeg var gravid siden det ikke var synlig... Tror man får sånn beskyttelse over magen om man skal ta røntgen, jeg tok ikke det så jeg vet ikke.

Han spurte om termin og skrev det inn på dataen, i tillfelle jeg skulle trenge å dra til tannlegen igjen i løpet av svangerskapet...

Kjempe hjelp her tenker jeg, hehe

Skrevet

Alle svar hjelper på, er helt blank der selv, så tusen takk for svar! Går ikke til tannlegen før jeg må, er det verste jeg vet! Har mest lyst å bite tenna sammen i 7 uker til jeg er i 2.tri, men er vel ikke sunt å gå med betennelse så lenge?

Skrevet

Hei og hå!

Du kan ta røntgen uten at dette skader fosteret, du kan ta bedøvelse uten problem, men penicillin er jeg usikker på. Paracet kan du ta.

Jeg har vært hos tannlegen flere ganger under graviditet. Jeg har hatt en rotfylling og borret ei anna tann. Tilsammen 4 ganger bedøvelse og mange røntgen.

Skrevet

Takk for svar:-) Var hos tannlegen 1 gang sist jeg var gravid, men det var i 3.trimester. Mer engstelig nå siden jeg bare er 6 uker på vei og det er masse som skal utvikles nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...