2prinsesserogbim Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 hadde svangerskapsdiabetes med første, tok ny glukosebelastning etter jeg hadde fått henne, da var det bra.. men i morgen skal jeg ta ny og jeg er redd for diabetes 2... vet at blodsukkeret mitt ikke har vert helt stabilt i det siste.. jeg er så redd for å få det.. la masse på meg i svangerskapet, og får ikke helt til å ta de av igjen.. men prøver så godt jeg kan, har gått ned litt.. jeg håper håper jeg ikke får den diagnosen. min samboer har diabetes type 1, vet det ikke er det samme men det er nok me ein... er jo derfor eg stresser meg ned i vekt for at jeg ikke skulle få den... håper det er bra
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Forstår deg kjempe godt, er ikke noe hyggelig sykdom det der. Det er som du sier viktig å gå ned i vekt, dette er veldig forebyggende. Ellers bør du passe på å spise sundt å IKKE mye sukker. For å bli motivert for trening og bedre kosthold trenger du kanskje ett lite dytt fra noen. Prøv å tenk på hvor bra det er, da slipper du kanskje å få denne sykdommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå